يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 26982
آیت الله نوری همدانی:

آیت‌الله نصیری عمر خود را در راه نشر فرهنگ اهل بیت(ع) سپری کرد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: آیت‌الله نصیری که از نظر تعهد اسلامی و انقلابی و محاسن اخلاقی بسیار ممتاز بود، عمر پر برکت خود را در راه تعلیم و تربیت و نشر فرهنگ اهل بیت عصمت (ع) سپری کرد.
آیت‌الله نصیری عمر خود را در راه نشر فرهنگ اهل بیت(ع) سپری کرد
به گزارش قم نیوز و به نقل از دفتر آیت الله نوری همدانی، آیت‌الله حسین نوری همدانی در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله سید محمدتقی نصیری، با بر شمردن صفات ممتاز این عالم مجاهد، اظهار کرده است: ارتحال عالم ربانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدتقی نصیری رحمة‌الله علیه موجب تأسف شد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرده است: آن عالم وارسته که از نظر تعهد اسلامی و انقلابی و محاسن اخلاقی بسیار ممتاز بود، عمر پر برکت خود را در راه تعلیم و تربیت و نشر فرهنگ اهل بیت عصمت (ع) سپری کرد. این عالم وارسته در شهر سمنان مدرسه علمیه تاسیس کرد و به تربیت طلاب علوم دینی که با تهذیب اخلاقی توام بود پرداخت و در عرصه اجتماع نیز به نشر معارف اسلامی و ارشاد و مواعظ مشفقانه و نورانی موفق شد.

استاد عالی حوزه علیمه قم خاطرنشان کرده است: این فقیه بزرگوار با اینکه سال‌ها بیمار و زندگی توأم با رنج و مشقت داشت مراحل اخلاقی صبر، رضا و تسلیم را به طوری پیمود که اسوه‌ای در سلوک و اخلاقی سالکان این راه شد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه طوبی له و حسن مأب افزوده است: این آیه که از آیات سوره مبارکه رعد است با تفسیر حضرت باقر(ع) و حضرت صادق(ع) مربوط به درگذشت علمای اسلامی است که افراد به درگذشت علمای ربانی با نظر عبرت بنگرند، آثار و برکات زندگی آنها را مورد توجه قرار بدهند و از آن الگو بگیرند و آن آثار را بعد از مرگ آنها نیز زنده نگه بدارند و به یاد آنها باشند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرده است: اینجانب این مصیبت را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواح‌العالمین له الفدا و حوزه علمیه وعلمای معظم سمنان و اهالی متعهد و محترم آن سامان و بیت مکرم آن عالم ربانی به ویژه آقازادگان محترم و مکرم تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcgxy9x.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما