چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 34389
در درس خارج اصول مطرح شد

آیت‌الله سبحانی: رفتار و اخلاق مناسب مسلمانان بهترین تبلیغ برای اسلام و تشیع است

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امروز بهترین تبلیغ برای دین خدا و تشیع عملکرد رفتاری مناسب دین‌داران در جامعه است، گفت: باید در رفتار، کردار و اخلاق خود عامل به دین باشیم.
آیت‌الله سبحانی: رفتار و اخلاق مناسب مسلمانان بهترین تبلیغ برای اسلام و تشیع است
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیه ادعو إِلىٰ سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبیلِهِ ۖ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدینَ اظهارداشت: در این آیه خداوند سه راه برای تبلیغ دین معرفی کرده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه براساس این آیه باید با هر انسانی مطابق با ویژگی‌های او برخورد شود، افزود: گاهی با انسان تحصیل کرده‌ای مواجه هستیم که باید با زبان علم با او سخن گفت.

استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: اگر دیدیم آن انسان شخص متوسطی است مطابق آیه باید با زبان موعظه و نصیحتی نیکو با او سخن گفته شود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم مردم را به اسلام دعوت کنیم، نیاز به راهی دیگر داریم که به فرموده قرآن کریم این است که باید در رفتار خودمان همانگونه که خدا خواسته است رفتار کنیم.

وی عنوان کرد: باید مراقب بیان و کلام و برخورد خود باشیم زیرا هدایت مردم با رفتار ما است که تغییر می‌کند. تبلیغ و دعوت به تشیع با رفتار نیکوی ما حاصل می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgyw9w.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما