دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 27766
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی:

استان قم با کمبودهای جدی در بخش اماکن اقامتی روبه‌رو است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: یکی از نیازهای اساسی استان قم، اقامت است و کمبودهای جدی در این حوزه وجود دارد.
استان قم با کمبودهای جدی در بخش اماکن اقامتی روبه‌رو است
به گزارش قم نیوز، صنایع‌دستی و گردشگری، سعید شیرکوند در بازدید از پروژه‌های عمرانی سرمایه‌گذاری استان قم اظهار کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در حال انجام است که پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و امیدوارم با نظر مساعد و رویکردی که استاندار قم دارد کمک شود که راه همواری پیش‌ روی سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
 
وی افزود: خوشبختانه تنوع پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان قم خوب است و با راه‌اندازی این مجموعه‌ها به ظرفیت‌های گردشگری کشور افزوده خواهد شد.
 
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: یکی از نیازهای اساسی استان قم، اقامت است، کمبودهای جدی در این حوزه وجود دارد که با پروژه‌های هتل‌های در دست ساخت، ان‌شاءالله بخشی از این مشکل برطرف می‌شود و انگیزه‌ای برای دیگر سرمایه‌گذاران خواهد شد که از ظرفیت موجود در این استان بهره‌مند شوند.
 
وی اضافه کرد: ما به سهم خودمان به سرمایه‌گذارانی که تسهیلات دریافت می‌کنند بین 6 تا 8 درصد یارانه پرداخت می‌کنیم و از محل صندوق توسعه ملی، وام‌های 16درصدی می‌پردازیم که برای آنها بسیار مناسب و کمک‌کننده است.
 
شیرکوند در خصوص مشکلات حوزه صنایع‌دستی اضافه کرد: عمده مشکلی که کشور ما با آن روبه‌رو است، موضوع بازاریابی است و متأسفانه هنوز به شیوه سنتی صورت می‌گیرد که باید اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و شرکت‌هایی وارد این حوزه شوند و کنسرسیومی ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: ما برنامه داریم که با شرکت‌های بازاریابی حرفه‌ای در حوزه داخل و بین‌الملل وارد مذاکره شده و این کار را به یک تیم حرفه‌ای واگذار کنیم.
 
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حوزه میراث فرهنگی گفت: بناهایی که قابلیت واگذاری دارند به وسیله صندوق حفظ و احیا، شرایط و هزینه‌های بازسازی و مرمتشان محاسبه و از طریق B.O.T به بخش خصوصی واگذار می‌شوند که در حال حاضر چند بنا در استان قم در حال واگذاری است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdch-qni.23nq-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما