سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : 36444
مدیرکل میراث فرهنگی:

امنیت بالای کشور افق های روشنی را پیش روی صنعت گردشگری قم قرار داده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: یکی از بحث هایی که توریست ها جهت سفر به کشورهای مختلف مدنظر قرار می دهند، موضوع امنیت است که بحمدالله ایران از این حیث در شرایط بسیار خوبی به سر می برد.
امنیت بالای کشور افق های روشنی را پیش روی صنعت گردشگری قم قرار داده است
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی اظهار داشت: با بر داشته شدن تحریم ها بواسطه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شرایط برای ورود گردشگران خارجی به کشور و استان قم تسهیل می شود.
وی با بیان اینکه در بحث ارتباطات خارجی و بویژه گردشگری مسائل مختلفی حائز اهمیت است، افزود: یکی از بحث هایی که توریست ها جهت سفر به کشورهای مختلف مدنظر قرار می دهند، موضوع امنیت است که بحمدالله ایران از این حیث در شرایط بسیار خوبی به سر می برد.
رضایی با تاکید بر اینکه تنها مشکلی که تاکنون گردشگران برای سفر به ایران با آنها مواجه بودند، معضل تحریم ها بوده است، خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای برجام و رفع تحریم ها بدون شک ایران از جمله کشورهایی است که گردشگران اقبال شدیدی برای سفر به آن پیدا خواهند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی قم با اذعان به اینکه نیمی از توریست های کشور را گردشگران زیارتی و مذهبی تشکیل می دهند، افزود: نخستین مقصد این قبیل از توریست ها، قم و سپس شهرهای مشهد و شیراز است.
رضایی تصریح کرد: با اجرای برجام از این پس شاهد افزایش بیش از پیش ورود گردشگران به شهر قم خواهیم بود.
وی با اشاره به فراهم شدن امکان صدور ویزای فرودگاهی برای گردشگران به عنوان یکی از پیامدهای مثبت اجرای برجام در حوزه گردشگری، تصریح کرد: بحث صدور ویزا در فرودگاه از جمله اقدام هایی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از مدت ها قبل آن را پیگیری کرده است، ولی به طور حتم مساله لغو تحریم ها در تسهیل این امر تاثیر بسزایی خواهد داشت.
رضایی یادآور شد: با صدور ویزا در فرودگاه گردشگرانی که قصد عزیمت به کشور را دارند، دیگر هیچ نیازی به مراجعه به سفارتخانه ها و کنسول گری های ایران در کشورهای مختلف برای اخذ ویزا ندارند، لذا این امر رغبت آنها را برای سفر به ایران بیشتر از قبل می کند.
۲۶ دی ماه سال جاری با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست مذاکرات قدرت های بزرگ شامل آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان را با ایران برعهده داشت، اعلام کرد که همه تحریم های اقتصادی و مالی غرب به موجب گزارش آژانس برداشته خواهد شد.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک روز ۲۶ دی را به عنوان روز اجرای برجام اعلام کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی قم همچنین با تاکید بر سیاست این مجموعه مبنی بر توسعه مراکز اقامتی در قم و نقش برجام در جذب سرمایه گذاری های خارجی برای این بخش، تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم قم به عنوان یک استان زائرپذیر به مجتمع های تفریحی توریستی و تاسیسات گردشگری، هر سرمایه گذاری که برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کند، از تسهیلات ویژه میراث فرهنگی برخورار خواهد شد.
رضایی با اشاره به در دست احداث بودن حدود ۳۰ هتل آپارتمان و مهمانپذیر در قم و پیشرفت فیزیکی متغیر ۱۰ تا ۹۰ درصدی آنها، خاطرنشان کرد: برخی از این طرح ها که بعضا بین ۱۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال برای آنها سرمایه گذاری شده، در مرحله تجهیز قرار دارند و تا یکی دو ماه آینده شاهد بهره برداری آنها خواهیم بود.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های هنرمندان صنایع دستی قم در استان نجف عراق، تصریح کرد: زمان برپایی این نمایشگاه نیمه نخست اردیبهشت ماه ۹۵ اعلام شده و تمامی اقدام های مرتبط با این موضوع نیز توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان در حال پیگیری است.
وی ضمن اعلام آمادگی حوزه صنایع دستی و گردشگری قم جهت شرکت در نمایشگاه های مرتبط با حوزه صنایع دستی که در کشورهای مختلف بر پا می شود، اضافه کرد: میراث فرهنگی قم با تخصیص یارانه به منظور تامین هزینه های حمل و نقل و اقامت، زمینه لازم را جهت مشارکت بخش خصوصی در این عرصه فراهم می کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcayyne.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما