جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 42778
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم تأکید کرد

لزوم حرکت برنامه‌محور در حوزه مدیریت پسماند

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: در حوزه مدیریت پسماند نیازمند تدوین برنامه‌ای ‌مشخص هستیم تا اقدامات ما در این حوزه هماهنگ و منسجم باشد.
لزوم حرکت برنامه‌محور در حوزه مدیریت پسماند
به گزارش قم نیوز،  سیدامیر سامع در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای مدیریت پسماند شهری اظهار کرد: در حوزه مدیریت پسماند نیازمند تدوین برنامه‌ای ‌مشخص هستیم تا اقدامات ما در این حوزه هماهنگ و منسجم باشد.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع پسماند در گذشته در شهرداری قم گفت: بخشی از مراحل تکمیل این طرح باقی مانده بود و مشاور دوباره فعال شد و طرح جامع پسماند با نگاه نحوه جمع آوری، تفکیک، تحویل، انتقال و مدیریت و تبدیل به مواد و انرژی آماده شده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تأکید بر اینکه باید سبدی از اقدامات وجود داشته باشد که بتوان پسماند عادی شهر را به مواد و انرژی تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: کارهای مختلفی در کشورهای جهان برای استحصال انرژی از پسماند انجام می‌شود.

وی با اشاره به فراخوان شهرداری قم برای راه‌اندازی کارخانه زباله سوز گفت: در همین روزها بود که قیمت خرید تضمینی انرژی برق کاهش پیدا کرد و به همین دلیل رغبت سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش کم شد.

سامع تصریح کرد: سعی داریم برای تبدیل قریب به 500 تن زباله شهر با استفاده از توان سرمایه گذار، مواد آلی و ریجکت را از هم جدا کرده و هرکدام را تبدیل به انرژی کنیم و در این زمینه قدم‌های خوبی برداریم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر روزانه قریب به 700 تن زباله از سطح شهر قم جمع آوری می‌شود، گفت: یکی از بخش‌هایی که نیاز است فعالیت ویژه‌ای در آن صورت گیرد تفکیک از مبدأ است و نگاه فرهنگ‌سازی در این حوزه را مد نظر داریم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم کمی از پسماند شهری از مبدأ تفکیک می‌شود و نیاز است مشارکت مردم در مدیریت پسماند را افزایش دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch6qnk.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما