سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : 28594
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد جمکران:

مراسم‌های مسجد جمکران تریبون جبهه فرهنگی انقلاب علیه دشمنان است

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: می‌توان از پخش برنامه‌ها و مراسم‌های مسجد مقدس جمکران به عنوان تریبون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کرد.
مراسم‌های مسجد جمکران تریبون جبهه فرهنگی انقلاب علیه دشمنان است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام سید محمد حسین‌ هاشمیان در نشست صمیمی مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز قم با تولیت مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: رسانه عنصر مهم و تأثیرگذاری است که پیام رسانی مطلوب را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و مسجد مقدس جمکران نیز از جمله اماکن مقدسی است که تأثیرگذاری قابل توجهی در اذهان مخاطبان دارد.
 
وی با اشاره به نقش رسانه در تربیت اجتماعی جامعه گفت: یکی از کارکردهای رسانه اثرگذاری در تربیت اجتماعی جامعه است که تولید برنامه‌ها و پوشش مراسم مذهبی در تحقق این امر بسیار مفید خواهد بود و آثار مثبت فراوان ملی و فراملی دارد.
 
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران به گسترش جنگ نرم از طریق رسانه‌ها به داخل منازل اشاره کرد و افزود: جنگ امروز، جنگ نرم فرهنگی است و از طریق رسانه‌ها دشمن پیشروی کرده که باید با تدبیر و تولید برنامه‌های مناسب و پرمحتوای رسانه‌ای با این جنگ مقابله کرد.
 
‌هاشمیان اظهار داشت: مراسم، برنامه‌ها و حتی نمازهای جماعت تریبون فرهنگی مسجد مقدس جمکران است و با هدف بازتاب قوی رسانه‌ای باید ساختار و محتوای مطالب برنامه‌ها و مراسم نظاممند و کارکردهای فرهنگی و هنری آن‌ها نیز تقویت شود.
 
وی استراتژی جدید فرهنگی مسجد را بهره‌مندی از ظرفیت‌های رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: استفاده از رادیو و تلویزیون و دیگر رسانه‌ها به عنوان عنصر انتقال فضای معنوی مسجد و پوشش برنامه‌ها و مراسم مذهبی، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران است.
 
هاشمیان با تاکید بر مهندسی انتقال پیام خاطرنشان کرد: انتقال صحیح پیام به مخاطبین باید مهندسی شود و در این باره در انتخاب موضوع، کار‌شناس و نحوه بیان موضوع دقت لازم صورت گیرد تا با چالش مواجه نشویم.
 
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: تصاویری که از مسجد در رسانه‌ها منعکس می‌شود باید به گونه‌ای باشد که ابعاد معنوی و مذهبی آن بیشتر نمایش داده شود تا دشمنان نتوانند از آن‌ها سوء استفاده کنند.
 
وی گفت: امیدواریم با تشکیل مرکز پژوهشی مسجد بتوانیم موضوعات مهم و چالش‌های فرهنگی کشور را احصا و دسته بندی کنیم و در محتوای برنامه‌ها و مراسم آن‌ها را مدنظر قرار دهیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchkmni.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما