يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 33075
امام جمعه قم:

حرکت قاطع ایران در فاجعه منا الگوی سایر کشور‌ها قرار گرفت

قم نيوز : قم نگار: تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه برای جلوگیری از اتفاقی مثل فاجعه منا باید در امر مدیریت حج یک بازبینی اساسی ایجاد شود، گفت: حرکت قاطع ایران در فاجعه منا الگو سایر کشور‌ها قرار گرفت.
حرکت قاطع ایران در فاجعه منا الگوی سایر کشور‌ها قرار گرفت
به گزارش قم نگار، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه باید در اعمال حج رفتار مدیران داخلی و خارجی مد نظر قرار گیرد، اظهارداشت: آل سعود با همین رفتار و فرهنگ خاص خود که در هیچ جایی سابقه ندارد سال‌ها مدیریت مراسم حج را به عهده داشته است و برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید در امر مدیریت حج یک بازبینی اساسی ایجاد شود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مدیریت حج باید به کل جهان اسلام واگذار شود، افزود: این مسئله جهانی است زیرا در تمام جهان اسلام مسلمانان پراکنده هستند و نباید مدیریت آن تنها با یک کشور با دیدی خاص واگذار شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه حرم الهی و سرزمین حج مختص همه مسلمانان است، تصریح کرد: مدیریت سعودی‌ها هم به مسلمانان جهان ضرر زده و هم به وجهه خود سعودی‌ها خدشه وارد کرده است که باید این رویه بازنگری شود.

وی با تقدیر از سخنان مقام معظم رهبری خطاب به سعودی‌ها، تاکیدکرد: سخنان ایشان باعث شد که همکاری و تمکین را از سوی سعودی‌ها شاهد باشیم و تلاش هیئت اعزامی دولت هم به صورت چشم گیر مشهود بوده است.

آیت الله سعیدی با ابراز امیدواری از بازگشت سایر جانباختگان به کشور، افزود: سعودی‌ها در ماه حرام مهمانان خداوند را به قربانگاه برده و سرزمین وحی را به میدان جنگ بدل کردند که این نشان می‌دهد این‌ها از الفبای مدیریت، اسلام و حق همسایگی بی‌بهره هستند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه حرکت قاطع کشور ما در مسئله منا الگو سایر کشور‌ها نیز شد، تاکید کرد: دولت و کشور ما نشان دادند که مدافع حقوق ملت خود است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه باید از چنین اتفاقاتی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: انشالله بر مبنای فتاوای اولیه و ثانویه شاهد فتوای مراجع تقلید در رابطه با جلوگیری از چنین موضوعی باشیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchmvnx.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما