چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 32797
روحانیت نقش رهبری طلاب را برعهده دارند

آیت الله علوی گرگانی: مردم‌داری و علم معاش اجتماعی سرلوحه کار طلاب قرار گیرد‌

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه روحانیت نقش رهبری طلاب را برعهده دارند، گفت: مردمداری و علم معاش اجتماعی بایدسرلوحه کار طلاب قرارگیرد.
آیت الله علوی گرگانی: مردم‌داری و علم معاش اجتماعی سرلوحه کار طلاب قرار گیرد‌
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سید‌محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیر‌کل امور تربیت اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه چنین مراکزی برای تربیت اخلاق طلاب حوزه علمیه مزیت خوبی برای روحانیت است، اظهارداشت: روحانیت نقش رهبری مردم را ایفا می‌کند و مردم از آن‌ها تبعیت می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر‌اینکه تشکیل دفترهای اخلاق در حوزه‌ها به‌منظور تهذیب اخلاق روحانیت است، خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار درس خواندن برای تربیت اخلاق هم تلاش کنند، مردمداری و علم معاش اجتماعی نیز باید سرلوحه کار قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه طلاب نباید افراد تندرو و خشن را کنار بگذارند، افزود: طلاب وظیفه هدایت این گونه از افراد را هم بر دوش دارند که هدایت آن‌ها تنها با اخلاق حسنه و صبر صورت می‌گیرد.

استاد برسته حوزه با اشاره به اینکه باید اساتید اخلاق دوره دیده باشند، تصریح کرد: طی کردن دوره‌های کوتاه مدت اخلاق و یادگیری اصول اولیه اخلاقی بسیار اثر گذار است و گذراندن این دوره‌ها تمرین عملی را را آسان می‌کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: باید بخشی از اختیارات حوزه‌ها به اساتید شهرستان‌ها واگذار شود و به حوزه‌های علمیه شهرستان اعتبار داده شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchqqnx.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما