سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 32210
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم :

پروژه بیابان زدایی منطقه کوه نمک قم به بهره برداری می رسد

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از بهره برداری پروژه 300 هکتاری بیابان زدایی منطقه کوه نمک قم همزمان با هفته دولت خبر داد.
پروژه بیابان زدایی منطقه کوه نمک قم به بهره برداری می رسد
به گزارش قم نگار، سید محمد تقی سجادی با بیان اینکه یکی از چالش های اصلی قم بحث چگونگی کنترل ریز گردها، بویژه در حوزه کوه نمک به عنوان یکی از کانون های اصلی تولید گرد و غبار در این استان است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع پروژه های هفته دولت در حوزه مناطبع طبیعی نیز در این خصوص هدف گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه کوه نمک یکی از حوزه های وسیع و فراگیر بیابانی استان محسوب می شود، که بیش از یکهزار و ۵۰۰ هکتار از آن طی سال های گذشته بوسیله تاق کاری و بوته کاری بیابان زدایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی قم با اشاره به پروژه بیابان زدایی از ۳۰۰ هکتار از این حوزه وسیع، اعتبار آن را بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این پروژه هم اکنون آماده بهره برداری شده، و در هفته دولت طی مراسمی به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه که در هفته دولت افتتاح خواهد شد، پروژه های دیگری نیز در حوزه منابع طبیعی آماده بهره برداری شده است، افزود: تعدادی پروژه آبخیزداری متشکل از بندها و سازه های کنترلی در منطقه خلجستان و کهک از جمله این پروژه ها است، که مراسم بهره برداری از آن به منظور استفاده از شرایط اقلیمی مطلوبتر برای آبگیری، در فصل زمستان و یا اوایل بهار سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه بوستان ثامن الائمه(ع) نیز در حال حاضر آماده بهره برداری است، افزود: این فاز نیز در آینده در مراسمی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchvinx.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما