يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 224
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزدای استان قم خبر داد:

صدور سند مالكيت براي 96 درصد از اراضي ملي قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: در حال حاضر برای بیش از 96 درصد از اراضی ملی استان سند مالکیت صادر شده است.
صدور سند مالكيت براي 96 درصد از اراضي ملي قم
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان با اشاره به اصل ۴۵ قانون اساسی، اراضی ملی را جز ثروت عمومی خواند و اظهار کرد: تاکنون برای ۹۶.۵ درصد از اراضی ملی موجود در استان سند مالکیت صادر شده است.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای ۶۳۲ هزار و ۴۳۹ هکتار از اراضی ملی تا پایان سال ۸۹، افزود: این سازمان در سال ۸۹ توانسته است ۲ هزار و ۷۶۲ هکتار از اراضی ملی را از زمین‌خواران باز پس گیرد و سند مالکیت صادر کند تا این اراضی به صندوق بیت‌المال برگردانده شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم میزان ارزش اراضی پس گرفته‌ شده از زمین‌خواران را ۱۰۳ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: اداره‌کل منابع طبیعی استان تمام تلاش خود را در زمینه برگرداندن اراضی به بیت‌المال انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اراضی مواد، به اراضی گفته می‌شود که دولتی بوده و سابقه احیا ندارد، تصریح کرد: میزان اراضی مواد دارای سند مالکیت استان بیش از ۳۴۴ هزار و ۲۱۵ هکتار است.

عفتان با اشاره به برگزاری جشن انفال در استان، گفت: جشن انفال جشن صدور سند مالکیت برای تمام اراضی ملی استان است که برای برگزاری این جشن نیازمند صدور سند مالکیت برای ۹۸ درصد از اراضی ملی استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تحقق ۹۸ درصدی سند مالکیت اراضی ملی استان تا پایان سال جاری، زمان برگزاری جشن انفال را دهه فجر یا هفته منابع طبیعی معرفی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم همچنین کاشت یک میلیون اصله درخت تا پایان سال جاری را از جمله فعالیت‌های این اداره‌کل دانست و عنوان کرد: در سال‌های گذشته میزان کاشت نهال، سالانه ۱۰۰ هزار اصله درخت بوده که این میزان با توجه به برنامه‌ریزی‌ سازمان منابع طبیعی ۱۰ برابر شده است.
انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcbuab5prhb5.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما