دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 9008

200 هزار نفر در دوره‌های مهدویت شرکت کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت ترویج معارف مهدوی در کشور گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در دوره‌های کوتاه مدت مهدویت در سراسر کشور شرکت کرده‌اند.
200 هزار نفر در دوره‌های مهدویت شرکت کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مجتبی کلباسی در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت‌ در ارتباط با فعالیت‌های این مرکز از ابتدا تاکنون گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی که در مرکز تخصصی مهدویت انجام شده، تشکیل هیئت علمی در بخش‌های مختلف و توجه بسیار ویژه به بحث پژوهش در زمینه مهدویت و معارف مهدویت بوده است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: مرکز تخصصی مهدویت در طول دوره فعالیت خود اقدام به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در زمینه‌های مختلف کرد که در این دوره‌ها بیش از ۲۰۰ هزار نفر از علاقه‌مندان به یادگیری معارف مهدویت پرداختند.

کلباسی در ادامه تبلیغ مهدویت در خارج از قم و کشور را امری مهم عنوان کرد و افزود: این دوره‌ها در سراسر کشور و با استفاده از اساتید برجسته مهدوی تشکیل شد، البته آمار مطمئنا بسیار بیشتر از رقم ذکر شده است.

وی مربیان شرکت کننده در این طرح را دوره دیدگان این مرکز معرفی کرد و گفت: یکی دیگر از مباحثی که در این مرکز مد نظر قرار گرفت، بحث تربیت مربی بود و ما در این مرکز اقدام به تربیت ۱۲۰۰ مربی مهدویت کردیم.

رییس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: نکته قابل توجه در بحث تربیت مربی در مرکز تخصصی مهدویت این بود که این مربیان علاوه بر پوشش سراسر کشور، از سایر کشورهای مسلمان نیز بوده‌اند.

وی با اشاره به تحصیل طلاب در سطوح عالی مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: این مرکز نسبت به پژوهش اهتمام ویژه‌ای دارد و از جمله اقدامات پژوهشی این مرکز می‌توان به دفاع از ۷۰ پایان‌نامه در سطح سه و چهار اشاره کرد.

عضو هیئت مدیره مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در ادامه اذعان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز تخصصی مهدویت تالیف و انتشار بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب بوده که پیش از انتشار هر کدام از این کتاب‌ها، احساس نیاز شدیدی نسبت به موضوع آن شده بود.

کلباسی با اشاره به فرهنگ سازی عمومی مهدویت در جامعه توسط مرکز تخصصی مهدویت گفت: بخش دیگر فعالیت‌های این مرکز مربوط به فعالیت‌ در زمینه مجلات و نشریات است. از جمله نشریات این مرکز می‌توان به نشریه تخصصی انتظار اشاره کرد که نزدیک به ۳۴ شماره از آن به چاپ رسیده است.

وی افزود: نشریه دیگری که در این مرکز منتشر می‌شود، نشریه امان است که به صورت عمومی در زمینه مهدویت فعالیت کرده و قریب به ۳۶ شماره از آن منتشر شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه گفت: علاوه بر نشریه‌های مکتوب این مرکز، ما تهیه نشریه الکترونیکی مهدوی با عنوان سپیده سحر را به صورت منظم و با مطالب مهدوی مورد نیاز جوانان در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی در ارتباط با دیگر نشریات این مرکز اظهار داشت: نشریه الکترونیک دیگر این مجموعه، مربوط به کودکان بوده و دردانه نام دارد. این نشریه همانند نشریه الکترونیکی سپیده سحر با مطالب مهدوی عمومی منتشر می‌شود و این نشریه الکترونیک ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است.

کلباسی افزود: یکی دیگر از مسائلی که ما در این مرکز نسبت به آن اقدامات گوناگونی انجام داده‌ایم، بحث پرسش‌ها و پاسخ‌های مهدوی است و تاکنون هزاران پرسش را در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم فعالیت‌های تبلیغی طلاب اظهار داشت: از دیگر فعالیت‌هایی که این مرکز در دستور کار خود قرار داده، بحث تبلیغ و ارتباطات است و تا کنون بالغ بر ۱۳ هزار طلبه به مناطق مختلف اعزام شده است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: مرکز تخصصی مهدویت بحث تبلیغ خود را منحصر به اعزام طلبه به مناطق مختلف نکرده و با همکاری صدا و سیما در موارد مختلف، کارشناسان این مرکز اقدام به رفع شبهات موجود در زمینه مهدویت کرده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.ua3ct1auvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما