چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 33003
آیت‌الله امامی‌کاشانی:

اخلاص خصوصیت شاخص آیت‌الله مهدوی‌کنی بود

قم نيوز : قم نگار: امام جمعه موقت تهران گفت: علت برجستگی شخصیت معنوی، سیاسی، حوزوی و دانشگاهی آیت‌الله مهدوی‌کنی، اخلاص ایشان بود.
اخلاص خصوصیت شاخص آیت‌الله مهدوی‌کنی بود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی سه‌شنبه شب در مراسم نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، صفای روح را از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مهدوی‌کنی دانست و گفت: صفای روح یعنی قلب انسان فقط به خدا توجه کند و به دنبال هوای نفس نرود. این ویژگی از جمله خصوصیت‌های شاخص این بزرگوار بود.

وی افزود: در دعاهای فراوانی بر صفای روح تاکید ویژه‌ای شده از جمله در دعای کمیل می‌خوانیم خدایا گناهانی که صفای روح را از بین می‌برند ببخش.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به امام حسن(ع) ابراز کرد: صفای روح موجب می‌شود انسان هنگامی که بر سر دوراهی قرار می‌گیرد تصمیم درست بگیرد و در واقع قدرت تشخیص حق و باطل به فرد می‌دهد برای همین است که امام علی(ع) خطاب به فرزندشان می‌فرمایند اگر می‌خواهی نصیحت‌های من در تو تاثیرگذار باشند اول صفای قلبت را درست کن.

وی ادامه داد: صفای قلب نخستین پایه عرفان و قطب تمام ارزش‌های اخلاقی است. اگر زندگی نامه علما و عرفا را بخوانیم متوجه می‌شویم که همگی با کمک این ویژگی به مقامات بالای عرفانی رسیدند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه اخلاص عامل موفقیت آیت‌الله مهدوی‌کنی بود، گفت: فضایل ایشان به طور فهرست‌وار در پیام تسلیت مقام معظم رهبری آمده است و علت برجستگی شخصیت معنوی، سیاسی، حوزوی و دانشگاهی ایشان، اخلاص شان بود.

وی در پایان بیان کرد: جوانی که می‌خواهد درس بخواند باید به نیت خدمت به دین داشته باشد تا اهل بیت کمکش کنند وگرنه حتی اگر به مدارج بالای علمی برسد فقط عزت دنیا نصیبش می‌شود و در آخرت بی‌بهره خواهد ماند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcipuap.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما