سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 40492
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

توجه به فضاهاي فرهنگي و تفريحي در طراحي بوستان شهداي گمنام

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: در طراحي بوستان شهداي گمنام با توجه به اقبال مردم به حضور در اين محل علاوه بر كاركردهاي فضاي سبز و تفريحي به فضاهاي فرهنگي نيز توجه شود.
توجه به فضاهاي فرهنگي و تفريحي در طراحي بوستان شهداي گمنام
به گزارش قم نیوز، سيدامير سامع در جلسه شوراي بررسي و تصويب طرحها و پروژه هاي شهرداري قم با اشاره به بررسي طرح بوستان شهداي گمنام اظهار كرد: اگر بخواهيم اين طرح مهم شهري به خوبي به نتيجه برسد در زمينه هاي تفريحي و فرهنگي، بايد ظرفيت ها و عملكردهاي مختلف آن را مورد توجه قرار دهيم.

وي با تاكيد بر نمادسازي و ايجاد جلوه هاي ويژه براي معرفي شهدا خاطرنشان كرد: در طراحي، بهره گيري از آب از اهميت بالايي برخوردار است و مي تواند جلوه و روح خوبي به بوستان دهد كه مردم رغبت بيشتري به حضور در اين بوستان ها داشته باشند.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با اشاره به بررسي طراحي فضاهاي سبز و تفريحي در اين بوستان گفت: مجموعه سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري در اين زمينه ورود كرده و پيش بيني هاي لازم در طراحي پروژه صورت گرفته است.

وي با اشاره به تاثير پروژه بوستان شهداي گمنام در بخش هاي فرهنگي و معنوي خاطرنشان كرد: اين بوستان در محوري واقع شده كه در ايام خاص ميزبان مراسمات مهم مذهبي و فرهنگي است كه فضاي بوستان هم بايد متناسب با اين ظرفيت باشد.

سامع با بيان اينكه پروژه بوستان شهداي گمنام مي تواند جذابيت خوبي براي شهر قم باشد، افزود: محور اين پروژه با بوستان زائر و مسجد مقدس جمكران اهميت پروژه را افزايش داده كه بايد مورد نظر باشد.

وي با اشاره به حضور گروه هاي مختلف فرهنگي در سطح كشور در محل يادمان شهدا و كوه خضر، خاطرنشان كرد: در اين بوستان مي توان فضاهايي پيش بيني كرد كه گروه ها بتوانند نيازهايشان را تامين كنند.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم تناسب عملكردها و نشاط و جذابيت در طراحي پروژه را يادآور شد و گفت: اين بوستان قرار است فضايي فرهنگي و تفريحي باشد و تمام اين عملكردها بايد به صورت متوازن در پروژه ديده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcir5a5.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما