يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 24832

کتاب «نگاه تو، نیاز من» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «نگاه تو، نیاز من» با زیر عنوان مهر طلبی کودکان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «نگاه تو، نیاز من» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب «نگاه تو، نیاز من» اظهار کرد: این کتاب از سری کتاب‌های مشاوره است که موضوعاتی مانند قاطعیت در کودکان، روابط با دیگران، عزت نفس کودکان و کودکان و روانشناسی در این کتاب مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این کتاب دارای دو فصل است چیستی و چرایی مهر طلبی، بایدها و نبایدهای کودکان مهر طلب، رابطه مهر ورزی و مهر طلبی و عوامل شکل‌گیری روحیه مهرطلبی در کودکان از جمله مطالب این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یاد آور شد: تفکر جادویی در مهر طلبی کودکان خوب و خوشایند بودن به عنوان زرهی روانی، نقش تشویق و تنبیه در مهر طلبی، جنسیت نامطلوب کودکان برای والدین، نقش دلبستگی و مهر طلبی وسواس‌گونه و پیشگیری و درمان از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دلبستگی ایمن، پرورش عزت نفس و آموزش مهارت‌های نه گفتن از موضوعات یکی از بخش‌های این کتاب است.

روحانی عنوان کرد: نویسنده بیان کرده که نیاز به تایید و تشویق، مهر و محبت دیگران نیاز هر انسانی است که در بین کودکان بیش از همه این نیاز نمایان است.

وی ادامه داد: اگر والدین و دیگران این نیاز را به درستی مدیریت نکنند ثمره‌ای جز روحیه مهر طلبی نخواهد داشت، مفهوم مهر طلبی مفهومی مثبت و به هنجار نیست، بلکه ویژگی منفی و ناهنجار به شمار می‌رود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: مهر طلب همیشه به تایید و تصدیق دیگران نیازمند است و برایش مهم است که همه او را دوست بدارند برای اینکه به او توجه شود بیش از همه زحمت می‌کشد و جانفشانی می‌کند و همیشه نیاز دیگران بر نیاز خود مقدم می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: مهر طلبی از جمله امور بسیار آسیب‌رسانی است که والدین باید با افزایش سطح آگاهی و مهارت خود در پی پیشگیری از بروز آن در کودکانشان باشند.

روحانی عنوان کرد: چیستی مهر طلبی، ویژگی کودکان مهر طلب، فطری بودن امر مهر طلبی، رابطه مهر طلبی و مهرورزی از دیگر مطالب ذکر شده در این کتاب است.

کتاب «نگاه تو نیاز من» با زیر عنوان مهر طلبی کودکان از سوی نصیر عابدینی در ۵۰ صفحه تالیف شده و با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان و تیراژ ۳ هزار عدد در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcirvar.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما