دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : 36848

آیا علی مطهری فردا در قم سخنرانی می‌کند؟

تلاش جبهه اصلاحات برای جنجال آفرینی در آستانه انتخابات
قم نيوز : قم نیوز: در حالی که تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد قانونی تبلیغات، ممنوع است، علی مطهری از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قم برای انجام سخنرانی به قم دعوت شده است و مشخص نیست موضوع مسئولان اجرای انتخابات درباره این سخنرانی چیست؟
آیا علی مطهری فردا در قم سخنرانی می‌کند؟
به گزارش قم نیوز، اگر چه شخصیتهای سیاسی به قم سفر می‌کنند و در ایام دهه فجر به سخنرانی می‌پردازند، اما تلاشها بر این است که این سخنرانی‌ها از جنجال و درگیری به دور باشد و کسانی در ایام فجر انقلاب به قم دعوت شوند که با سخنان خود، سبب تقویت شور انقلابی و شعور ملی شوند، نه اینکه شخصیتهایی جنجالی به قم دعوت شوند.

زمانی دور، در دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام سید محمد خاتمی، رویه یک گروه سیاسی که از پشتوانه حاکمیت در قم برخوردار بود، به جنجال کشیدن دهه فجر بود. رویه‌ای که با دعوت از سخنرانان جنجالی و ایراد سخنان جنجالی از سوی دعوت شدگان در قلب قم، مسجد محمدیه ـ که اکنون در داخل حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار دارد ـ دنبال می‌شد و با مجوزهایی که از سوی شورای تأمین در آن زمان به این گونه سخنرانی‌ها داده می‌شد، تلاش بر تحریک مردم انقلابی و ایجاد جنجال می‌کرد.

این رویه اما در سالهای اخیر در قم جایی ندارد و سخنرانان جنجالی اگر هم توسط گروه یا تشکل سیاسی‌ای به قم دعوت شوند، با مخالفت قوی شورای تأمین استان قم روبرو می‌شوند زیرا آرامش سیاسی، به ویژه در ایام دهه فجر، خواست همه دست اندرکاران تأمین امنیت قم است.

به نظر می‌رسد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در قم بار دیگر یاد گذشته کرده است و با دعوت از سخنرانی جنجالی که برخی مواضع او، امت حزب الله را ناراحت کرده است، قصد ایجاد جنجالی دیگر در قم و بهره برداری سیاسی از آن را دارد.

اگر چه علی مطهری، قبلا به قم آمده است و در قصد سخنرانی در محیط های دانشگاهی داشته است، ولی این سخنرانی‌ها لغو شده است و در عین حال سخنرانی وی در قلب شهر قم و آن طور که اعلام شده است، در حسینیه شهداء خیابان صفائیه، در روز بیستم بهمن ها و کمتر از 20 روز مانده به حماسه مردم ایران در انتخابات مجلس و خبرگان، شاید سبب ایجاد جنجال شود، به ویژه اینکه حضور وی در شهر شیراز با حاشیه‌های زیادی همراه بود و ممکن است در قم، با سناریویی از سوی دعوت کنندگان، این سخنرانی به آشوب کشیده شود یا مطهری سخنانی بگوید که امت حزب الله را ناراحت کند.

به نظر می رسد شورای تأمین استان قم باید به سرعت در صدور مجوز برای سخنرانی چنین چهره‌ای در شهر مقدس قم تجدید نظر کند مگر اینکه نفوذ اصلاح طلبان و چهره‌های نزدیک به آنها در این شورا آن چنان باشد که توانایی جلوگیری از سخنرانی یک چنین شخصیتی را نداشته باشد که امری بعید به نظر می‌رسد!

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcivvap.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما