چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : 36903
آیت‌الله اراکی:

خطر نفوذ در مساجد، هیئت‌ها و حوزه‌ها احساس می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خطری که امروز جامعه را تهدید می‌کند جریان نفوذ در هیئت‌ها، مساجد و بازار بوده و ما الان با جریان‌های نفوذی مواجه هستیم که با تمام قدرت کار می‌کنند و این خطر از خطر آمریکا بیشتر است.
خطر نفوذ در مساجد، هیئت‌ها و حوزه‌ها احساس می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محسن اراکی سه‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، گفت: موضوعی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم یکی از مهمترین محورهای اندیشه امام(ره) است.

وی افزود: امام(ره) در کتاب‌ها و سخنان خود به مطلب مهمی اشاره می‌کنند و می‌گویند اسلام چیزی جز حکومت و سیاست نیست و همه احکام اسلام قوانین این حکومت هستند و نگاه امام(ره) نگاهی بنیادین است.

وی در ادامه گفت: فرق اساسی اسلام انقلاب ما با اسلام تحریف شده‌ای که دشمنان ارائه کرده‌اند در این است که می‌گویند دین کاری به حکومت و سیاست ندارد، آیا اسلام فقط عباداتی است که انسان را به بهشت می‌برد؟ با چنین نگاهی دین از سیاست جداست یعنی دین کاری به زندگی انسان در این دنیا ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیات و روایات در مورد هدف زندگی انسان افزود: بینش امام(ره) بینش قرآن کریم است؛ اینکه دین آمده تا زندگی انسان را مدیریت کند و تمام فقه ما بیانگر این مطلب است و این مدیران کسانی هستند که عالمان به دین و عاملان به آن هستند.

وی در ادامه گفت: کسانی که به این بینش آگاه هستند متوجه مسئله ولایت فقیه می‌شوند که از بدیهیات دین است و موضوعی نیست که امام(ره) ابداع کرده باشد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به ویژگی‌های فقیه افزود: اختلاف ما با سایر مذاهب یک مطلب تاریخی است که در تاریخ جامعه اسلام جباران، ظالمانی با تزویر آمدند و قدرت را به دست گرفتند، با عده‌ای از اهل سنت می‌گویند که حکومت مشروعیت می‌آورد و باید به این حکومت تن داد و عده‌ای می‌گویند که در مقابل این حکومت باید قیام کرد.

وی افزود: اقامه عدل یعنی اقامه قانون و اختلاف اسلام ما با سایر ادیان در این است که عدل چیست؟ و برای اجرای عدل از چه سیستم حکومتی باید استفاده کرد؟ عدل آن است که خدا به ما دستور داده و خدا منبع هر عدلی است و اگر به چیزی امر می‌کند و یا از چیزی نهی می‌کند عدل است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به داستان‌ هابیل و قابیل گفت: ناشایستگان و ظالمان همیشه طمع به اداره جامعه داشتند و از روز اول عالم تا به امروز هم سر همین موضوع جنگ و جدال بوده است، از اینجا عظمت کار امام که چه کار بزرگی انجام داده است معلوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما عدل و دانش به بند کشیده شده بود، افزود: هیچ دانشی نمی‌تواند مفید و سودمند باشد مگر اینکه در سایه دانش عدل باشد وگرنه به ضرر بشریت است، اما در بستر عدل و مجریانی که عدل را اجرا کنند هر ثروت و دانشی سودمند بشر است؛ امام و شهدا برای تحقق چنین عدلی تلاش کردند و در این راه خون دادند.

اراکی با اشاره به کتاب منشور روحانیت امام(ره) گفت: سه مسئله را روحانیت باید مورد توجه قرار دهد؛ اول توطئه نفی و براندازی و دوم اینکه دشمنان اسلام و انقلاب می‌خواهند محوریت و مرجعیت روحانیت را حذف کنند و مرحله سوم که از اهمیت بیشتری برخوردار است مسئله نفوذ است که مقام معظم رهبری در سخنان خود ما را نسبت به آن آگاه کردند و برحذر داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ابزاری که دشمن امروز می‌تواند از آن استفاده کند همین مسئله نفود است، ما به‌عنوان جامعه روحانیت باید به این خطر توجه داشته باشیم و برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی تلاش کنیم.

وی افزود: خطری که امروز جامعه را تهدید می‌کند جریان نفوذ در هیئت‌ها، مساجد و بازار بوده و ما الان با جریان‌های نفوذی مواجه هستیم که با تمام قدرت کار می‌کنند و این خطر از خطر آمریکا بیشتر است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaeone.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما