يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 26911
شهردار قم:

در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد نمی شوم

گلایه شهردار قم از شایعات انتخاباتی درباره شهرداری
قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: هیچ برنامه انتخاباتی یا هدف سیاسی را در شهرداری پی گیری نمی کنم و برنامه ای هم برای شرکت در انتخابات ندارم و متاسفانه این شایعات کار من را تحت الشعاع قرار داده است.
در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد نمی شوم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان شهرداری قم با اشاره به شایعه توقف پروژه مترو اظهار کرد: تامین هزینه های دو پروژه مترو و مونوریل بر عهده دولت است، و اگر چه دولت به تعهدات خود در قبال این دو پروژه عمل نکرده است، ولی شهرداری تلاش خود را متوقف نکرده است و به ساخت این دو پروژه ادامه داده است، در عین حال پروژه هایی مانند مترو زمان بر نیز هست.

باغ‌های شهر قم حفظ می‌شود
شهردار قم با اشاره به اینکه شهرداری قم در دوره مدیریت جدید به بحث فضای سبز توجه زیادی کرده است اظهار کرد: هم اکنون ۲۷۱۷ هکتار فضای سبز در قالب ۲۴۴ بوستان در سطح شهر قم داریم و ۱۸ بوستان در سطح شهر به امکانات کمپینگ مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه شهر قم در سرانه بوستان سطح جنگلی در میان کلان شهرها رتبه اول را دارد، اما در سرانه بوستان شهری رتبه آخر را میان کلان شهرها دارا است، تصریح کرد: حفظ باغ‌های استان قم از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، در همین راستا شهرداری قم تاکنون ۱۲ باغ را در سطح شهر قم تملک کرده است و اخیرا یکی از این باغ‌ها در بلوار ۱۵ خرداد در قالب یک بوستان تجهیز شده است که در مهرماه به بهره برداری می رسد.

افتتاح پل های جمهوری در آینده نزدیک
دلبری پل های جمهوری را یکی از پروژه های شهرداری دانست و افزود: برای تسریع در احداث این پروژه آن را به دو فاز تقسیم کرده ایم که که عرشه اصلی پل های جمهوری که راه ارتباطی بین منطقه ۲ و منطقه ۴ است، تا پایان مهرماه یا اوایل آبان ماه به بهره برداری می رسد و زمان افتتاح فاز دوم این پروژه که رمپ ها و راه های دسترسی آن به خیابان های دیگر است، تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: پروژه هایی مانند پل جمهوری با هدف کاهش محرومیت مناطق در حال احداث است، مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به شهر قم، به مسئله توجه به مناطق محروم قم از جمله منطقه شاه ابراهیم تاکید کردند.

تشکیل مرکز پژوهش های شهرداری قم
شهردار قم با اشاره به مسئله کمبود پارکینگ در سطح شهر بیان کرد: شهرداری قم تسهیلات و خدمات خوبی را به سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه می کند تا آنها به احداث پارکینگ بپردازند، دریافت تسهیلات بلاعوض و مجوز تالار از جمله مزایای سرمایه گذاری در این بخش است.

دلبری ایجاد مرکز پژوهش های شهرداری قم را از اقدامات اخیر این نهاد دانست و افزود: در مرکز پژوهش های شهرداری کارگروه های متعددی از جمله زیرسازی، فرهنگی ومعماری اسلامی ایجاد شده است و در این کارگروه ها به بررسی علمی مشکلات شهری پرداخته می شود، همچنین هر کدام از دانشجویان و پژوهشگرانی که پژوهش و پایان نامه خود را با موضوع های مرتبط با شهرداری انجام دهند،از طرف این نهاد مورد حمایت مالی و معنوی قرار می گیرند.

تکذیب نامزدی شهردار قم در انتخابات مجلس
شهردار قم با اشاره به شایعات مرتبط با خود درباره نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: من هیچ برنامه انتخاباتی یا هدف سیاسی را در شهرداری پی گیری نمی کنم و برنامه ای هم برای شرکت در انتخابات ندارم، متاسفانه این شایعات کار من را تحت الشعاع قرار داده است و من مجبور شدم که برخی از برنامه های مردمی خودم را در سطح شهر متوقف کنم.

افزایش راه های دسترسی به پردیسان
دلبری با اشاره به اینکه در سال ۸۹ توافقی بین شهرداری قم و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت که براساس این تعهد، هم این وزارت خانه و هم شهرداری قم تعهداتی را پذیرفتند، عنوان کرد: شهرداری قم به تعهد خود در زمینه پردیسان عمل کرد و شهرداری منطقه ۸ را در این منطقه ایجاد کرد، اما متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به تعهد خود در پردیسان عمل نکرد، از جمله تعهدات این وزارت خانه واگذاری ۲۵ درصد از اراضی پردیسان به شهرداری قم بود که تاکنون متحقق نشده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات منطقه پردیسان تصریح کرد: مشکلات حوزه حمل و نقل را منطقه پردیسان قبول دارم و در راستای حل این مشکلات، پایانه پردیسان را ایجاد کردیم تا یک سری از مشکلات این منطقه با احداث این پایانه برطرف شود، اما معابر کوتاه پردیسان اجازه ورود اتوبوس را به معابر داخلی این منطقه نمی دهد.

دلبری عنوان کرد: به دنبال ایجاد راه دسترسی به پردیسان از بلوار زائر و بلوار جمهوری هستیم تا یک سری از مشکلات ترافیکی در مسیر پردیسان برطرف شود، علاوه بر این شهرداری فروشگاه های همشهری را در پردیسان توسعه داده است تا تردد مردم پردیسان به شهر قم کمتر شود.

شهردار قم جذب سرمایه گذاران را یکی از راهبردهای این نهاد دانست و افزود: تاکنون قرارداد ۱۲ پروژه مشارکتی را با سرمایه گذاران امضا کردیم و هم اکنون ۳ قرارداد هم در مرحله تهیه پیش نویس قرارداد است که دو قرارداد در حوزه احداث هتل و یک قرارداد هم در حوزه احداث مجتمع اداری و تجاری در بلوار پیامبر اعظم است.

مشارکت بانک ها برای تکمیل بلوار پیامبر اعظم (ص)
دلبری با اشاره به بلوار پیامبر اعظم خاطرنشان کرد: بلوار پیامبر اعظم ظرفیتی برای شهر قم است که باید سال ها از این ظرفیت استفاده کنیم، همچنین ما به دنبال تشکیل یک کنسرسیوم بانکی با مشارکت های بانک های مختلف هستیم تا این کنسرسیوم به تکمیل بلوار پیامبر اعظم (ص) بپردازد، البته بخش اعظم حاشیه بلوار پیامبر اعظم به ایجاد فضای فرهنگی اختصاص داده شده است و بخش کمی از آن قرار است که فضای تجاری شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdciz3ar.t1aqz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما