يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 15572
در ایام هفته گردشگری و میراث فرهنگی رخ داد

میراث فرهنگی قم: یک سازمان، یک پست، دو مدیر!

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که حکم مدیریت جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم صادر شده است، مدیر قبلی این اداره، از کنار رفتن امتناع می‌کند.
میراث فرهنگی قم: یک سازمان، یک پست، دو مدیر!
به گزارش قم نیوز، ۳۱ شهریورماه، هنگامی که سید مهدی حسینی، در مصاحبه با اصحاب رسانه، برنامه‌های هفته گردشگری را تشریح می‌کرد، تصور نمی‌کرد که صبح فردا، یکم مهر ماه، خبر انتصاب مدیرکل جدید میراث فرهنگی قم، تیتر نخست رسانه‌های قم باشد.

اما برای اصحاب رسانه، این تغییر، دور از انتظار نبود. ریاست محمد علی نجفی، بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به تازگی استوار شده بود و همه منتظر شروع تغییرات مدیران در این سازمان بودند.

ناباوری سید مهدی حسینی، به سرعت جای خود را به انکار داد و دوم مهرماه، جسته و گریخته این خبر منتشر شد که وی حاضر به تحویل پست مدیرکلی میراث فرهنگی قم به جانشین خود، که اتفاقا او نیز در جلسه مصاحبه ۳۱ شهریور حضور داشت، نیست.

عیسی رضایی سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در مصاحبه، کنار دست مدیرکل سابق، سید مهدی حسینی نشسته بود و در هنگامی که خبرنگاران، سوالات خود را می‌پرسیدند، راه گشای مدیرکل بود زیرا سابقه طولانی وی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، باعث اشراف بر اکثر موضوعات مطرح در این سازمان است.

پنج شنبه ۴ مهر ماه، همایش بین المللی میراث ایران و هند در قم در حالی برگزار شد که قرار بود سخنران اصلی این همایش، مدیر کل میراث فرهنگی فرهنگی قم باشد اما مدیرکل جدید در این مراسم حضور نیافت و مدیرکل قبلی نیز اگر چه حضور یافت اما سخنرانی ای توسط وی انجام نشد.

امروز نیز که به مناسبت هفته میراث فرهنگی و گردشگری، مدیران این سازمان با مراجع تقلید دیدار داشتند، این دوگانگی تکرار شد و مدیر جدید و قدیم با یکدیگر به دیدار آیت الله علوی گرگانی رفتند، در حالی که از حضور خبرنگاران در این دیدار، خبری نبود.

استدلال حسینی بر این استوار بود که حکم ارسال شده از سوی سازمان در غیاب آقای نجفی، ارسال شده است و وی تا برگشت مدیر سازمان از ایالات متحده، مدیرکل خواهد ماند تا با وی حضوری دیدار کند.
دیداری که احتمالا دیروز در حاشیه مراسم کشوری هفته گردشگری در تهران صورت گرفته است. و خبرها حاکی از تودیع و معارف مدیرکل میراث فرهنگی قم در هفته آینده و پس از برگزاری هفته گردشگری است.

به نظر می‌رسد با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر سکاندار سیاسی کشور، عزل و نصب‌ها در سازمان‌های مختلف امری طبیعی باشد و به قول استاندار قم که در جلسه آخر شورای شهر سوم قم، از تودیع و معارفه به عنوان یکی از شایع‌ترین لحظات مدیریت نام برده بود، مدیران سابق باید به سهولت پست و میزشان را به جانشینان خود واگذار کنند.

به هر روی، مدیر کل جدید میراث فرهنگی قم هر که باشد، باید بداند که قم در زمینه گردشگری مذهبی، پتانسیل بالایی دارد و همان طور که امروز وی، وارث فعالیت‌های مدیر قبلی خود می‌شود، چند صباح دیگر، مدیر دیگری بر جای وی تکیه خواهد زد و وارث میراث او می شود.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdcj8iev.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

شهروند قمی
چقدر جدا شدن از پست و میز برای برخی سخته که اصلا باورشون نمیشه... و باید با صحبت کردن باز هم تصور بر ماندن کنند... خیلی تامل بر انگیز است! خداوند به همه ما کمک کند...