سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 25535

دوره تربیت مربی قرآن در برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن از نهم مرداد امسال خبر داد.
دوره تربیت مربی قرآن در برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی با اشاره به طرح تابستانی تربیت معلم قرآنی اظهار کرد: این طرح با هدف احیای نظام بهره‌مندی از ثقلین به طلاب و فضلای علاقه‌مند به قرآن و عترت برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش عمومی روخوانی، روانخوانی و تجوید در قالب تربیت معلم، حفظ و معارف قرآن، تخصصی ترجمه و مفاهیم قرآن، ساختارشناسی سوره‌های قرآن کریم و دوره آموزش علوم و معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه عنوان کرد: افراد شرکت‌کننده در این دوره باید طلبه رسمی حوزه علمیه باشند و نسبت به حضور منظم در کلاس‌ها تعهد داشته باشند.

وی ادامه داد: دوره تربیت معلم قرآن پس از ماه رمضان از نهم مرداد آغاز می‌شود که نزدیک به ۲۴۰ نفر از طلاب از سراسر کشور در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

مقنی نصرآبادی خاطرنشان کرد: تربیت معلمان توانمند برای تدریس در دوره‌های آموزش عمومی قرآن، تربیت نیروی انسانی کارآمد برای امور کارشناسی فعالیت‌های قرآنی و پرورش استعدادهای واجد شرایط لازم برای ورود به دور‌ه‌های تربیت مدرس قرآن کریم از اهداف دوره تربیت معلم قرآنی است.

این مسئول یادآور شد: افراد شرکت‌کننده در این دوره با فنون و مهارت‌های عمومی کلاسداری و فنون و مهارت‌های اختصاصی هر دوره آشنا می‌شوند‌ و در زمینه مبانی تعلیم و تربیت اسلامی اطلاعاتی کسب می‌کنند.

وی بیان کرد: دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از ۲۲ تا پایان مرداد امسال در شهر قم با حضور ۱۲۰ نفر از روحانیون و فضلای سطح سه حوزه برگزار می‌شود.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: در این دوره‌ها از استادان حوزه و دانشگاه و علوم حدیث استفاده می‌شود و هدف از برگزاری این دوره‌ها تربیت نیروی کارآمد و متخصص برای آموزش قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjiie8.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما