پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 27146
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

جنبش نرم‌افزاری ‌از ثمرات فعالیت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به ربودن گوی سبقت از بسیاری از مراکز داخلی و خارج از کشور توسط مرکز کامپیوتری نور گفت: این مرکز با دستاوردهای جدید خود جنبش نرم‌افزاری را در کشور ایجاد کرده‌ است.
جنبش نرم‌افزاری ‌از ثمرات فعالیت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای دروس حوزوی در مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور اظهار کرد: باید از تلاش‌های چندین ساله مرکز کامپیوتر نور تقدیر کرد.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ربودن گوی سبقت از بسیاری از مراکز داخلی و خارج از کشور توسط مرکز کامپیوتری نور افزود: این مرکز با دستاوردهای جدید خود جنبش نرم‌افزاری را در کشور ایجاد کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه ما در حوزه دو رکن کلیدی داریم تصریح کرد: دو رکن طلبه و استاد، ارکانی هستند که اگر بخواهیم عملکرد حوزه را ارزیابی کنیم بر روی این دو تمرکز و عملکرد و کارایی و نوع درس خواندن طلبه‌های یک حوزه را می‌سنجیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رشد و بالندگی طلبه‌ها در رشد و بالندگی اساتید است و هرچه اساتید باسوادتر باشند طلاب را بهتر تربیت می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره بر تلاش برای رشد علمی طلاب گفت: یکی از این سازوکارها متونی است که در اختیار طلبه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ارتباط سطح علمی طلاب با تعداد کتبی که خوانده است تصریح کرد: اساتید هر چه بیشتر بدانند اثر بخش تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به استقبال کم نظیر طلاب از رونمایی این نرم‌افزار تصریح کرد: این استقبال نشان‌دهنده این است تحولی بزرگ در این عرصه ایجادشده است و کاری که انجام‌گرفته زمینه کارهای تحقیقاتی بسیاری را آماده کرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه کتب در دسترس حوزویان محدود است افزود: در حوزه به دنبال کسانی هستیم که در ادبیات عرب در تراز اول باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد از سطح پایین اکثر طلاب در دروس ادبیات عرب تأکید کرد: طلاب برای دریافت کامل مبانی دروس حوزوی باید به طور کامل بر ادبیات عرب تسلط داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارائه این نرم‌افزار می‌تواند سبب ایجاد رقابت میان طلاب و اساتید شود عنوان کرد: این نرم‌افزار یک کتابخانه سیار است و طلابی که توانایی خرید کتاب را ندارند با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند دسترسی آسانی به کتب را داشته باشند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjmve8.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما