سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 40493
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پيش بيني احداث آمفي تئاتر روباز در طراحي بوستان شهداي گمنام قم

قم نيوز : قم نیوز: مديركل فني و طراحي شهرداري قم پيش بيني احداث آمفي تئاتر روباز در اين بوستان را مورد توجه قرار داد و گفت: در طراحي بوستان شهداي گمنام با توجه به وضعيت محدوده كوه خضر حداكثر استفاده از فضاهاي موجود شده است.
پيش بيني احداث آمفي تئاتر روباز در طراحي بوستان شهداي گمنام قم
به گزارش قم نیوز، رضا خانه زاد يزدي با اشاره به طرح بوستان شهداي گمنام و توجه به فضاهاي خدماتي موجود در اين پروژه گفت: پاركينگ، حسينيه، ساختمان اداري، ساختمان خدماتي رفاهي و... جزو فضاهايي هستند كه در طراحي اين بوستان در نظر گرفته شده است.

مديركل فني و طراحي شهرداري قم پيش بيني آمفي تئاتر روباز در اين بوستان را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به تجمع مردم در اين بوستان، نياز بود تا مكاني پيش بيني شود كه در مراسمات مختلف مردم بتوانند در آن تجمع داشته باشند.

وي ايجاد رواق هاي متعدد در مسيرهاي معنوي بوستان را يادآور شد و گفت: به عنوان مثال مسير بين حسينيه و يادمان شهدا به صورت رواق مانند طراحي شده كه مي توان از ظرفيت هاي قابل توجه آن براي برگزاري نمايشگاه ها و ... استفاده كرد.

خانه زاد يزدي تاكيد بر طراحي بوستان شهداي گمنام با استفاده از شرايط موجود محدوده يادمان شهدا را مورد توجه قرار داد و افزود: تا جايي كه امكان داشته پيش بيني فضاهاي ارگانيك در پروژه مد نظر قرار گرفته است.

وي پيش بيني پاركينگ سواري و اتوبوس به طور مجزا در طرح اوليه پروژه بوستان شهداي گمنام را يادآور شد و تصريح كرد: براي عمده بخش هاي پروژه با توجه به بررسي هاي مشاور نيازمند تحكيم بستر هستيم تا مشكلات ساختاري در آينده را نداشته باشيم.

مديركل فني و طراحي شهرداري قم استفاده از رنگ هاي متناسب با فضاي ايثار و شهادت در پروژه را مورد تاكيد قرار داد و افزود: تا ۵۰۰ دستگاه خودروي سواري و ۲۰ دستگاه اتوبوس ظرفيت پارك در پاركينگ پروژه وجود دارد و لكه هايي نيز به صورت آماده براي آينده در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه كل فضاي پروژه با محدوده مورد نظر قريب به هشت هكتار است، خاطرنشان كرد: طراحي پروژه در مراحل نهايي به سر مي برد و سعي داريم فضاهاي متفاوت فرهنگي و تفريحي را در آن پيش بيني كنيم.

 
انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjtxex.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما