چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 35534
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

تعامل مردم با حکومت زمینه توجه خدا به نظام اسلامی را فراهم می‌کند

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: در صورتی‌ که مردم و حکومت باهم تعامل و دلسوزی داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی مورد توجه و رحمت خدا واقع می‌شود.
تعامل مردم با حکومت زمینه توجه خدا به نظام اسلامی را فراهم می‌کند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با کارکنان وزارت دفاع، با اشاره به نقش پیامبران در هدایت انسان ها اظهار داشت: خداوند متعال پس از خلقت انسان، وی را رها نکرد و برای شناسایی راه حق از باطل پیامبران خود را برای بندگان فرستاد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه انسان علاوه بر برخورداری از قوه عقل از هدایت رسولان نیز بهره‌مند می‌شود، افزود: عده‌ای از بندگان پیام رسولان الهی را پذیرفتند و اجرا کردند اما عده‌ای دیگر از قبول دستورهای الهی سرپیچی کردند در حالی‌که هیچ اجبار و اکراهی برای انتخاب راه وجود ندارد.

وی با اشاره به آیه انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا خاطرنشان کرد: انتخاب راه باطل نشان از بی‌عقلی انسان دارد و در طول تاریخ قدرت‌طلبی،هوای نفس و جاه‌طلبی سبب گمراهی انسان‌ها شده‌است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: بسیاری از پیامبران به دلیل اینکه مردم را نصیحت می‌کردند توسط دشمنان خدا کشته شدند اما خداوند بلافاصله بعد از کشته شدن هر پیامبر، فرد دیگری را به پیامبری انتخاب می‌کرد.

وی با اشاره به حماسه بزرگ عاشورا خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) بدون هیچ جرمی تنها به دلیل عدالت‌خواهی و زیر بار ظلم نرفتن کشته شد و برگزاری مراسمی مانند پیاده‌روی اربعین با حضور میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان نشان از ماندگاری هدف و راه سیدالشهدا(ع) در ذهن تاریخ دارد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: دلیل میدان‌دادن خدا به ظالمان و دشمنان دین این است که مردم از جنایت‌ها و خباثت آن‌ها آگاه شوند چراکه اگر خداوند براساس علم خودش ستمگران را مجازات کند، برخلاف عدالت رفتار کرده است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: درصورتی‌که مردم به اوامر الهی توجه داشته باشند و باهم برادرانه رفتار کنند و هم‌چنین مردم و حکومت باهم تعامل و دلسوزی داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی موردتوجه و رحمت خدا واقع می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjxiet.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما