دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 47504
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهردار قم:

تأمين منابع مالي براي خريد اتوبوس در شهرها به معضل تبديل شده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهردار قم گفت: تأمين منابع براي خريد اتوبوس در كلانشهرها به يك معضل تبديل شده است.
تأمين منابع مالي براي خريد اتوبوس در شهرها به معضل تبديل شده است
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با تأکید بر اینکه تأمین ناوگان اتوبوسرانی برای شهرها کار بسیار سنگینی است، اظهار کرد: اهمیت این کار از یک سو برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهر بوده و مشکل این کار کمبود منابع برای توسعه است.

معاون شهردار قم با اشاره به مشکلات مالی شهرداری برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی، راه‌حل‌های مطرح برای این کار را مورد توجه قرار داد و افزود: همین موضوع شهرداری را به فکر استفاده از فاینانس از کشور روسیه برای خرید اتوبوس انداخت.

قاری قرآن با بیان اینکه تأمین منابع برای خرید اتوبوس در کلانشهرها به یک معضل تبدیل شده است، تصریح کرد: این معضل در حالی است که در گذشته دولت ۸۰ درصد مبلغ اتوبوس‌ها را پرداخت می‌کرد.

وی اضافه کرد: ۲ سال آینده اگر بخواهیم ۵۰۰ دستگاه داشته باشیم با منابع مالی ۳۰ درصد سود بانکی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم نیاز ناوگان اتوبوسرانی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر خطوط اتوبوس‌رانی قم با سبک جدیدی در حال فعالیت است و توسعه این وضعیت نیازمند تعداد ناوگان بیشتری است.

قاری قرآن با اشاره به برخی مطالب مطرح شده در خصوص عدم حمایت از تولیدات ملی و استفاده از فاینانس خارجی برای تامین ناوگان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: هر شرکت ایرانی که بتواند شرایطی مشابه فاینانس خارجی با سود کم و بازپرداخت مناسب به شهرداری ارائه کند آماده تامین ناوگان هستیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjxiex.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما