پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 22601

مردم 40 درصد هزینه درمان را خودشان پرداخت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز مردم برای درمان بیش از 40 درصد هزینه را خودشان پرداخت می‌کنند، گفت: امیدواریم با ابلاغ سیاست‌های کلی بخش سلامت شاهد طلیعه‌ای در راستای حمایت بیش از پیش دولت از مردم در حوزه بهداشت و درمان باشیم.
مردم 40 درصد هزینه درمان را خودشان پرداخت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، سیدحسین قاضی‌زاده هاشمی، شامگاه چهارشنبه در دیدار آیت الله فاضل لنگرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروز در حوزه سلامت با مشکلات فراوانی رو برو هستیم که دولت و شخص ریاست جمهور اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات این بخش دارند.

وی گفت: در دولت گذشته حوزه بهداشت و درمان در اولویت‌های نهم و دهم بودجه‌ای قرار داشت اما در این دولت سلامت و درمان جزو اولویت‌های اصلی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز در تصویب بودجه سال ۹۳ نگاه ویژه و متفاوتی نسبت به سالهای گذشته داشته که این امر بستر مناسبی برای برداشتن گام‌هایی در این بخش فراهم می‌کند.

دفترچه‌های بیمه چندان توانمند نیست

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود این است که وقتی مردم به بیماری صعب العلاجی دچار می‌شوند بیمه‌های درمانی حمایت چندانی از آنها نمی‌کند، افزود: دفترچه‌های بیمه چندان توانمند نیست و یکی از آرزوهای ما این است که دارای بیمه‌های قویی باشیم تا مردم بیش از گذشته مورد حمایت قرار دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: امروز مردم برای درمان بیش از ۴۰ درصد هزینه را خودشان پرداخت می‌کنند که نظام اسلامی باید در این زمینه از مردم حمایت کند که امیدواریم با ابلاغ سیاست‌های کلی بخش سلامت که در ابتدای سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، شاهد طلیعه‌ای در راستای حمایت بیش از پیش دولت از مردم در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

وی تاکید کرد: قم به دلیل اینکه پایگاه جهان تشییع است و هر ساله تعداد زیادی زائر از داخل و خارج از کشور به این شهر سفر می‌کنند باید دارای امکانات پیشرفته‌ای در حوزه درمان باشد چرا که قم به عنوان تابلوی نظام اسلامی شناخته شده و باید توجهات به این استان بیشتر شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: مشکلات در حوزه درمان در قم کم نیست و امید است در این دوره زیر ساخت‌های لازم به منظور ارائه بهتر خدمات درمانی را فراهم کنیم.

دانشکده پزشکی قم بیشتر شبیه یک مدرسه است

وی با اشاره به بازدید خود از دانشکده پزشکی قم اظهار داشت: این دانشکده بیشتر شبیه یک مدرسه است و داشتن یکی از مجهز‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی حق قم است چرا که زائران از نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر می‌کنند.

وی بیان داشت: فرصتی که در قم است بسیار مغتنم بوده و اگر نظام اسلامی بخواهد دانشگاه پزشکی بین المللی داشته باشد بهترین مکان آن شهر مقدس قم است.

اعمال روش‌های تشویقی در خصوص افزایش جمعیت

قاضی‌زاده در خصوص سیاست غلط کنترل جمعیت در کشور نیز اظهار داشت: بیش از دو دهه است که افرادی در وزارت بهداشت در این زمینه تربیت شدند و تعداد ۳۵ هزار نفر در طول ۲۰ سال وظیفه بازدارندگی و کنترل جمعیت را بر عهده داشتند که در این راستا بخشنامه‌ها نمی‌تواند فکرشان را عوض کند.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند کار اغنایی هستیم و اقداماتی نیز در حال انجام است، افزود: باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد و امیدواریم که قبل از پایان دولت این مسیر تغییر پیدا کند و ما در سالهای آینده شاهد برکات آن باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعمال روش‌های تشویقی در خصوص افزایش جمعیت کشور افزود: در این راستا هزینه‌های زایمان طبیعی رایگان اعلام شد.

۳ میلیون نفر در کشور نابارور هستند


قاضی‌زاده همچنین ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نفر در کشور نابارور هستند و نمی‌توانند فرزندی داشته باشند که البته روش‌های مختلف پزشکی فرصت اولاد شدن برای آن‌ها را فراهم می‌کند که باید به این قشر از جامعه نیز توجه داشت چرا که بی‌توجهی موجبات آثار اجتماعی سوء در جامعه خواهد شد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6inu.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما