دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 46910
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

اسکان 250 هزار مسافر نوروزی در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از روز 25 اسفند تا پنجم فروردین 250 هزار و 981 مسافر نوروزی در استان اسکان پیدا کردند.
اسکان 250 هزار مسافر نوروزی در استان قم
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی امروز با اشاره به ظرفیت اقامتی استان اظهار کرد: دراستان قم 35 هتل، 27 هتل آپارتمان، 55 مهمان پذیر، 170 خانه مسافر و 97 مجتمع بین راهی و پذیرایی داریم، در مجموع ظرفیت اقامتی استان 10 هزار تخت است.

وی ادامه داد: 400 واحد تاسیسات گردشگری در استان قم داریم، از 25 اسفند تا پنجم فروردین، 24 هزار و 353 نفر در خانه‌های مسافر استان، 16 هزار و 210 نفر در مهمان‌پذیرهای قم، هشت هزار و 669 نفر در هتل‌آپارتمان‌ها استان و هفت هزار و 169 نفر هم در هتل‌های استان قم اسکان پیدا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: از روز 25 اسفند تا پنجم فروردین 250 هزار و 981 مسافر نوروزی در استان قم اسکان پیدا کردند که در این میان اسکان 56 هزار و 400 مسافر نوروزی در واحدهای اقامتی استان همچون هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و خانه‌های مسافر بود.

رضایی با اشاره به اسکان مسافرین نوروزی در استان قم اظهار کرد: همچنین 112 هزار و 900 نفر در کلاس‌های مدارس استان از روز 25 اسفند تا پنجم فروردین اسکان پیدا کردند، همچنین در این مدت شاهد اسکان 36 هزار و 624 نفر از مسافرین در استان قم در چادرها بودیم.

وی ادامه داد: از روز 25 اسفند تا پنجم فروردین 35 هزار و 981 نفر از مسافرین نوروزی در سایر مراکز اقامتی استان قم از جمله مهمان‌سراهای اداره‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و اقامتگاه‌های موقت اسکان پیدا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: با همکاری مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی استان قم و انجمن واحدهای بین راهی، پذیرایی و گردشگری بر مکان‌های اسکان در استان قم نظارت داریم، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 264 مورد بازدید برای نظارت بر این اماکن صورت گرفت.

رضایی با اشاره به طرح رزرواسیون آنلاین در استان قم اظهار کرد: مسافران نوروزی می‌توانند با مراجعه به سایت www.qombooking.com اسکان خود را در استان براساس نوع خدمات اقامتی و پذیرایی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مسافران در ایام نوروز از اماکن تاریخی و گردشگری استان قم هم بازدید کردند، بیشترین بازدید مسافران از اماکنی همچون تیمچه بزرگ و بازار شهر قم، خانه تاریخی امام خمینی(ره) و کاروانسرای دیرگچین بود، این کاروانسرا به عنوان مادر کاروانسراهای ایران شناخته می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: از روز 25 اسفند تا پنجم فروردین 53 هزار و 97 گردشگر از مقابر گنبد سبز، خانه تاریخی امام خمینی(ره)، مسجد جامع، تیمچه بزرگ و بازار، خانه ملاصدرا، خانه زند، کاروانسرای دیرگچین، موزه مردم شناسی و گنجینه آثار مراجع در استان قم بازدید کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانه تاریخی امام خمینی(ره) در شهر قم به یاد مبارزات سیاسی و اجتماعی امام راحل در زمان انقلاب اسلامی همیشه مورد بازدید مردم قرار می‌گیرد، همچنین یک معماری فاخر در تیمچه بزرگ و بازار شهر قم وجود دارد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjyhex.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما