شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 47450
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

هنوز نشاط 50 سال گذشته را دارم/تلاش برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان کشور

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کار پزشکان جایگاه بلندی دارد و کار آن‌ها در واقع یک عبادت است
هنوز نشاط 50 سال گذشته را دارم/تلاش برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان کشور
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت اقدامات بهداشتی در کشور اظهار کرد: تلاش برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی در کشور اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در میان نعمت‌های پروردگار اهمیت دو نعمت امنیت و سلامت برای مردم مجهول است و در روایات بر اهمیت علم پزشکی در کنار علم فقه تاکید شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: علم پزشکی جایگاهی بلندی دارد و خداوند به پزشکان توفیق داده است که در راه درمان مردم گام بردارند، در روایات آمده است که در هر نقطه مسکونی مردم به فقیه، پزشک و مدیر نیاز دارند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ارزش کار پزشکان اظهار کرد: کار پزشکان جایگاهی بالایی دارد و کار آن‌ها در واقع یک عبادت است و روایات متعددی در زمینه توصیه‌های پزشکی از ائمه معصومین(ع) داریم.

وی ادامه داد: در روایات آمده است کسی که زیاد می‌خورد، بدن مریضی دارد و کسی هم که کم می‌خورد، بدنی سالم دارد، اینکه مردم چه چیزی و چگونه بخورند، اهمیت زیادی دارد و سلامت در گروی نخوردن برخی از مواد غذایی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید مراقب باشیم که مواد خوراکی مضر در فروشگاه‌ها عرضه نشود، باید نظارت بر غذاها و خوراکی‌ها در کشور بیشتر شود. من در سن 91 سالگی دندان‌های طبیعی دارم و این به دلیل استمرار بر مسواک کردن است، من همچنین ورزش کردن را هیچ گاه ترک نکردم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها توسط وزارت بهداشت اظهار کرد: باید این وزارتخانه نظارت‌ها را در جامعه افزایش بدهد، عقل سالم در گروی بدن سالم است و مردم نباید هیچ گاه ورزش را ترک کنند، من به دلیل ورزش مستمر هنوز نشاط 50 سال گذشته را احساس می‌کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بحث ورزش را در میان مردم گسترش بدهیم، انسان باید قوی باشد تا بتواند که از خودش در برابر عوامل ضعف دفاع کند، باید استان قم به یک الگوی در زمینه ورزش در کشور تبدیل شود و امیدوارم که دانشگاه علوم پزشکی قم در کارش موفق باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjyxex.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما