چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 101749
منبع : قم نیوز

ثبت بیش از۱۴۰۰ شکایت خدمات فناوری اطلاعات در قم

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت:بیشترین شکایت خدمات فناوری اطلاعات در قم مربوط به اینترنت و تلفن همراه بوده است.
به گزارش قم نیوز جواد غلام‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: در نیمه نخست امسال، یک هزار و ۴۶۹ فقره شکایت کاربران و مشتریان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات استان در سامانه ۱۹۵  ثبت و در کمتر از ۲.۵ روز کاری نیز رسیدگی شده است.

او افزود: از این تعداد شکایت، بیش از ۹۹ درصد معادل هزار و ۴۶۲ مورد رسیدگی شده و تعداد هفت شکایت نیز در حال رسیدگی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ادامه داد: عمده شکایت‌ها در استان در حوزه اینترنت و تلفن همراه است و بیشترین فراوانی ثبت شده نیز مربوط به کیفیت اینترنت، خدمات مالکیت خطوط تلفن همراه و قطعی ارتباط تلفن ثابت مخابرات است که رسیدگی به آن‌ها توسط کارورها، شرکت­‌های خدماتی ارتباطی و مخابرات منطقه قم صورت گرفته است.

غلام‌پور میانگین زمان رسیدگی اپراتور‌ها به شکایت‌های ثبت شده در سامانه فوق را مدت ۲.۳۹ روز کاری اعلام کرد و با توجه به شرایط بیماری کرونا و امکان نداشتن مراجعه حضوری و نیز تسریع در زمان رسیدگی به شکایت‌های مشترکان، از کاربران خواست در صورت رضایت نداشتن از خدمات دریافتی خود با مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و مکاتبه با صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از خدمات مختلف در حوزه فاوا استان ثبت و پیگیری کنند.

بر اساس این گزارش، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایت‌های ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است و مشترکان بعد از ورود به این سامانه باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند.

همچنین در مرحله بعد، اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و سپس وارد منوی اطلاعات تماس شوند و در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند که پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود و کاربران می‌توانند با مراجعه به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjxvevhuqeyaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما