کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوای قم برای تمام گروه های سنی ناسالم است

خبرگزاری مهر , 1 مرداد 1402 ساعت 18:22

شاخص کیفیت هوا در شهر قم به علت ذرات آلاینده معلق در شرایط خطرناک قرار داشته و همچنان بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.


به گزارش قم نیوز شاخص کیفیت هوای قم در برخی از ساعت‌های روز یکشنبه ۲۱۶ را نشان می‌داد و این بدان معنا است که هوا در این شرایط برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است.

در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی وزش باد نسبتاً شدید و شدید تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه دارد.

شهروندان استان قم در سال جاری ۳۱ روز شاهد پدیده گرد و غبار و هوای ناسالم بودند.

امروز پنجمین روزی است که شهر قم با شرایط بسیار نامناسب و خطرناک از نظر کیفیت هوا رو به رو است.

کمیته مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان قم اعلام کرده که تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در قم در حالت آماده باش هستند.

این کمیته از هیئت‌های مذهبی استان قم خواسته است به دلیل نامناسب بودن شرایط آب و هوایی مراسم‌های عزاداری را در محیط‌های سربسته برگزار کنند و نذورات را به صورت بسته بندی شده در بین عزاداران حسینی توزیع کنند.

ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضاهای روباز و همچنین فعالیت‌های عمرانی که سبب ایجاد گرد و خاک می‌شود از جمله دیگر مصوبات کمیته مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان قم بوده است.

مرکز بهداشت استان قم نیز با توجه به شرایط جوی از همه شهروندان بویژه سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و عروقی خواست از هرگونه فعالیت خارج از منزل خودداری کنند.

هواشناسی قم نیز از روز گذشته هشدار سطح نارنجی برای استان قم صادر کرده است و این شرایط تا ساعات آخر روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

بیشینه دمای قم امروز ۴۳ درجه سانتیگراد بوده است و کمینه دما نیز ۲۸ درجه اعلام شده است.

دمای قم طی سه روز آینده تا ۴۴ درجه افزایش خواهد یافت و سرعت وزش باد که با گرد و غبار نیز توأم است تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

انتهای پیام / 113 


کد مطلب: 109174

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/109174/هوای-قم-تمام-گروه-های-سنی-ناسالم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir