يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 109174

هوای قم برای تمام گروه های سنی ناسالم است

قم نيوز : شاخص کیفیت هوا در شهر قم به علت ذرات آلاینده معلق در شرایط خطرناک قرار داشته و همچنان بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.
هوای قم برای تمام گروه های سنی ناسالم است.
هوای قم برای تمام گروه های سنی ناسالم است.
به گزارش قم نیوز شاخص کیفیت هوای قم در برخی از ساعت‌های روز یکشنبه ۲۱۶ را نشان می‌داد و این بدان معنا است که هوا در این شرایط برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است.

در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی وزش باد نسبتاً شدید و شدید تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه دارد.

شهروندان استان قم در سال جاری ۳۱ روز شاهد پدیده گرد و غبار و هوای ناسالم بودند.

امروز پنجمین روزی است که شهر قم با شرایط بسیار نامناسب و خطرناک از نظر کیفیت هوا رو به رو است.

کمیته مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان قم اعلام کرده که تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در قم در حالت آماده باش هستند.

این کمیته از هیئت‌های مذهبی استان قم خواسته است به دلیل نامناسب بودن شرایط آب و هوایی مراسم‌های عزاداری را در محیط‌های سربسته برگزار کنند و نذورات را به صورت بسته بندی شده در بین عزاداران حسینی توزیع کنند.

ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضاهای روباز و همچنین فعالیت‌های عمرانی که سبب ایجاد گرد و خاک می‌شود از جمله دیگر مصوبات کمیته مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان قم بوده است.

مرکز بهداشت استان قم نیز با توجه به شرایط جوی از همه شهروندان بویژه سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و عروقی خواست از هرگونه فعالیت خارج از منزل خودداری کنند.

هواشناسی قم نیز از روز گذشته هشدار سطح نارنجی برای استان قم صادر کرده است و این شرایط تا ساعات آخر روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

بیشینه دمای قم امروز ۴۳ درجه سانتیگراد بوده است و کمینه دما نیز ۲۸ درجه اعلام شده است.

دمای قم طی سه روز آینده تا ۴۴ درجه افزایش خواهد یافت و سرعت وزش باد که با گرد و غبار نیز توأم است تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcjahevxuqeyvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما