سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 110707

گرما و گردوخاک، مهمان ثابت این روزهای قم

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی قم گفت: از امروز تا روز شنبه هفته آینده علاوه بر روند افزایشی دما، گردوخاک نیز همانند روزهای گذشته، استان را دربرمی گیرد.
گردو خاک در قم
گردو خاک در قم
به گزارش قم نیوز،مهران حیدری افزود: امروز سه‌شنبه آسمان قم صاف، در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک رخ خواهد داد که در اواخر وقت با افزایش ابر نیز همراه خواهد شد.

وی با بیان این‌که برای فردا آسمان صاف و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: روز پنجشنبه آسمان صاف و غبارآلود خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: از امروز تا روز پنجشنبه سرعت وزش باد ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی پیش‌بینی می‌شود.

حیدری بیان کرد: روز جمعه آسمان صاف خواهد بود و در اواخر وقت افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی قم خاطرنشان کرد: روز شنبه آسمان صاف و در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در اواخر وقت با افزایش ابر همراه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از امروز تا روز شنبه روند دما افزایشی خواهد بود.

به گفته وی، کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب دستجرد با ۲۴.۱ و جمکران با ۴۲.۸ گزارش شده است.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcdzz0f5yt0f56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما