سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : 110784
منبع : شفقنا

وزارت حمل و نقل عراق: تاکسی آبی برای اولین بار زائران اربعین را جابجا می‌کند

قم نيوز : یکی از مسئولان وزارت حمل و نقل عراق از تصمیم کشورش با هماهنگی ایران برای اولین مشارکت تاکسی آبی در فرآیند جابجایی زائران اربعین حسینی خبر می دهد.
میثم الصافی، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق
میثم الصافی، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق
به گزارش قم نیوز،خبرگزاری رسمی عراق (واع) عصر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «میثم الصافی»، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل این کشور در گفت و گو با واع اعلام کرد که بنا به دستور «رزاق محیبس السعداوی»، وزیر حمل و نقل کشورش، این وزارتخانه شروع به آماده سازی برای زیارت اربعین امام حسین (ع) کرده است.

این مقام عراقی با بیان این که وزارت حمل و نقل این کشور یکی از اعضای کمیته مرکزی عالی ویژه زیارت اربعین حسینی است و دارای یک ستاد عملیات اختصاصی به ریاست معاون وزیر حمل و نقل می باشد، تاکید کرد که السعداوی دستور داده تا ساماندهی فعالیت آن دسته از شرکت های وزارتخانه که در طرح ویژه اربعین دخیل هستند، آغاز شود.

به گفته الصافی، شرکت عمومی مسافربری عراق با ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در جابجایی زائران اربعین شرکت می کند و در کنار آن نیز، شرکت عمومی مدیریت حمل و نقل خصوصی در زمینه ساماندهی فعالیت هزاران خودرو، کنترل هزینه های آنها و توزیع کمیته های ذی ربط در ترمینال های داخل استان کربلای معلی و نزدیک آن فعالیت می کند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق ضمن اعلام این که شرکت عمومی حمل و نقل زمینی با شمار زیادی کامیون در زیارت اربعین حسینی شرکت خواهد کرد، اظهار داشت: کمیته هایی از سوی وزارت حمل و نقل تشکیل شده که به همراه شماری از اتوبوس های وزارتخانه در گذرگاه های مرزی حضور خواهند داشت.

الصافی در مورد جابجایی زائران اربعین حسینی از طریق رودخانه و با تاکسی آبی نیز تصریح کرد: شرکت عمومی حمل و نقل رودخانه ای با هماهنگی طرف ایرانی نسبت به جابجایی شماری از زائران با تاکسی رودخانه ای اقدام خواهد کرد و این تجربه جدیدی است که وزارت حمل و نقل برای نخستین بار آن را انجام می دهد.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق در همین رابطه همچنین اعلام کرد که این وزارتخانه با چهار قایق بزرگ در فرآیند جابجایی زائران اربعین امام حسین (ع) از طریق گذرگاه های دریایی با جمهوری اسلامی ایران مشارکت خواهد داشت.

الصافی ضمن تاکید بر آمادگی کامل شرکت عمومی خطوط هوایی عراق برای آغاز فرآیند جابجایی زائران از ایران، پاکستان، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و شمار دیگری از کشورهای عربی، خاطر نشان ساخت: تشکل های پشتیبان شرکت کننده در طرح ویژه زیارت اربعین تلاش های زیادی را از طریق حمایت از تشکل های فعال در زمینه های فنی، خدماتی و لجستیکی انجام خواهند داد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcivuaz5t1azy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما