دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 110819

واگذاری زمین در شهرک صنعتی الغدیر قم آغاز شد

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: واگذاری زمین به صنایع لجستیک، تکنولوژی بالا و واحدهای بزرگ مقیاس در شهرک صنعتی الغدیر این استان آغاز شده‌است.
واگذاری زمین در شهرک صنعتی الغدیر قم آغاز شد
واگذاری زمین در شهرک صنعتی الغدیر قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز،وحید آشتیانی روز دوشنبه گفت: یکی از نیازهای اساسی استان در بخش صنعت، نبود زیرساخت های حمل و نقل و لجستیک است که این حلقه‌های مفقوده در شهرک صنعتی الغدیر می‌تواند رفع شود. در واقع، شهرک صنعتی الغدیر با هدف پاسخگویی به این نیازها و تسهیل فرآیندهای تولید و توزیع طراحی شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع تولید در کشور و لزوم توجه به آمایش سرزمین در استقرار واحدهای صنعتی استان، سعی بر این است تا صنایع با تکنولوژی بالا، کم آب‌بر و با مصرف انرژی متناسب با ظرفیت‌های استان در شهرک صنعتی الغدیر مستقر گردند. این رویکرد باعث می‌شود که رشد و توسعه صنعتی قم به صورت پایدار و متوازن انجام گیرد.

آشتیانی ادامه داد: شهرک الغدیر با وسعتی در حدود ۸۶۰ هکتار و زیرساخت ۴۰۰ هکتار زمین صنعتی و خدماتی، در یک موقعیت استراتژیک و در مرز جغرافیایی قم و تهران واقع شده است. این موقعیت ممتاز به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به راحتی به شبکه‌های حمل و نقل بزرگ کشور دسترسی پیدا کنند و از این مزیت بهره‌برداری نمایند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد: با توجه به تحولات جهانی در حوزه صنعت، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صنایع نوین و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: در این راستا، هدف ما این است که با تأمین تسهیلات لازم، شرایط مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم.

آشتیانی در پایان بیان داشت: شهرک صنعتی الغدیر تنها به عنوان یک محل استقرار واحدهای صنعتی در نظر گرفته نشده، بلکه محلی برای نوآوری، تبادل دانش و ایجاد یک اکوسیستم پویا و متصل به بازارهای جهانی است. ما بر این باوریم که این پروژه می‌تواند نقش کلیدی در تحول اقتصادی و صنعتی استان قم ایفا کند و باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه شود.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdchzvnzw23nz6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما