پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 111029
آیت الله نوری همدانی:

مرحوم آیت الله محفوظی از شخصیت‌های اثرگذار در نهضت امام راحل بود

قم نيوز : آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله عباس محفوظی از اساتید بزرگ حوزه علمیه قم ، آن مرحوم را از شخصیت های تاثیرگذار در نهضت امام راحل دانست.
آیت الله حسین نوری همدانی
آیت الله حسین نوری همدانی
به گزارش قم نیوز،در این پیام آمده‌است: خبر ارتحال فقیه پارسا آیت‌الله آقای حاج شیخ عباس محفوظی «رحمت الله علیه» موجب تأسف و تأثر گردید.

پیام حاکیست: آن مرحوم از شخصیت‌های اثر گذار در نهضت امام راحل و اساتید بزرگ حوزه علمیه قم بود و با تألیفات متعدد و تربیت شاگردان فراوان در ترویج فرهنگ اهلبیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» کوشا بودند. اینجانب درگذشت این عالم متقی را به حوزه‌های علمیه و همه وابستگان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

 آیت‌الله عباس محفوظی گیلانی در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در یکی از روستاهای شهرستان رودسر استان گیلان به دنیا آمد.

وی سال‌ها سابقه تدریس خارج فقه داشت، او در زمان حیات مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت، رئیس دفتر او بود.

آیت‌الله محفوظی در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی ایران، فعالیت‌های سیاسی انجام می‌داد و در جلسه‌های جامعه مدرسین قم نیز شرکت می‌کرد.

وی در همین دوران، بارها مورد تعقیب، بازداشت و تبعید قرار قرار گرفت.

آن مرحوم پس از انقلاب اسلامی، یکی از اعضای جامعه مدرسین قم بود و به عنوان نخستین نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

آیت‌الله محفوظی در سال ۱۳۶۸ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، همچنین عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.

وی سرانجام در بیستم شهریورماه جاری در سن ۹۶ سالگی به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت و پیکر آن عالم ربانی امروز در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مجلس گرامیداشت نخستین شب ارتحال آن فقیه والامقام امشب در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

 
https://qomnews.ir/vdcb58b89rhb8gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما