جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : 111034
منبع : ایسنا

سارقان حرفه‌ای منازل در قم دستگیر شدند

قم نيوز : رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری سارقان حرفه‌ای غیربومی و کشف ۷ فقره سرقت منزل و یک قبضه سلاح کلت کمری از سارقان خبر داد.
دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در قم
دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در قم
به گزارش قم نیوز،سرهنگ جعفر عباسعلی‌پور امروز، جمعه ۲۳ شهریور در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منازل در شهر قم که موجب سلب امنیت و آسایش عمومی شهروندان شده بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیسی مشخص شد، سارقان غیربومی بودند و با ۲ دستگاه خودروی تیبا و پژو از یکی از استان‌های غربی کشور حرکت و قبل از ورود به استان قم، پلاک اصلی خودرو را فک و پلاک جعلی را بر روی خودروها نصب و برای انجام نیت خود به مناطق مرفه‌نشین عزیمت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند هویت مالک خودروی پژو ۲۰۷ را شناسایی کنند و مشخص شد این باند از یکی از شهرستان‌های همجوار خارج و به سمت یکی از استان‌هان غربی کشور در حرکت هستند که در نهایت این خودرو در محور تهران - قم شناسایی، متوقف و طی یک عملیات غافلگیرانه سارقان مذکور دستگیر شدند و در بازرسی از این خودرو، یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه فشنگ مربوطه کشف شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: در بازجویی پلیسی متهمان به هفت فقره سرقت منزل در سطح استان قم اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل شد و سارقان به دادسرا اعزام و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

کشف و توقیف بیش‌از ۷۰ دستگاه ماینر

همچنین سرهنگ منوچهر نصیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از کشف و توقیف بیش‌از ۷۰ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش چهار میلیارد ریال از یک شرکت در استان خبر داد.

وی افزود: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق و جمع‌آوری دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در سطح استان، با اقدام‌های پلیسی، ۷۰ دستگاه ماینر فعال از یک شرکت کشف و جمع‌آوری شد.

نصیری اضافه کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان، ارزش ریالی ماینرهای مکشوفه، چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdchxznzk23nzvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما