يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 111083
مدیرکل کتابخانه های عمومی قم:

۵۹۷ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان قم موجود است

قم نيوز : مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: درحال حاضر این استان دارای ۲۵ باب کتابخانه عمومی با ۵۹۷ هزار نسخه کتاب است.
کتابخانه های عمومی استان قم
کتابخانه های عمومی استان قم
به گزارش قم نیوز،مهدی توکلیان روز یکشنبه اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ کتابخانه در شهرستان‌های قم، جعفرآباد و کهک واقع شده و پنج کتابخانه در روستای‌های استان ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ کتابخانه عمومی امام سجاد (ع) واقع در خیابان فراشاهی بلوار ۱۵ خرداد قم و کتابخانه عمومی شهدای خدمت واقع در روستای لنگرود نیز در حال حاضر به همت کتابداران استان در حال سازماندهی است و به زودی به مجموعه کتابخانه های عمومی استان افزوده خواهد شد.

وی گفت: استان قم دارای ۲۵ باب کتابخانه نهادی، ۱۶ باب کتابخانه مشارکتی و ۲ کتابخانه مستقل دارای مجوز از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی است. همچنین در زمینه سالن‌های مطالعه نیز در حال حاضر ۲ سالن مطالعه اختصاصی کتابخانه مرکزی قم و کتابخانه عمومی موسسه امام صادق (ع) زیرنظر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در حال فعالیت هستند و تعدادی از مراکز نیز در حال اخذ مجوز هستند.

توکلیان درپاسخ به این سئوال که اکنون چند طرح عمرانی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در حال ساخت است، گفت:‌در راستای تحقق عدالت فرهنگی و افزایش دسترسی مردم به اطلاعات، طرح ساخت کتابخانه عمومی سلفچگان از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در حال حاضر توسط بنیاد مسکن استان قم در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح ساخت این کتابخانه در سال ۱۴۰۲ با بودجه حدودا ۳۰ میلیارد ریالی آغاز شده و پیشرفتی ۵۰ درصدی نیز داشته است و برای تکمیل آن نیز به بودجه‌ای به همان میزان نیاز است.

 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcbw8b8frhb8gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما