چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 111099

اعرافی: توسعه علم و فناوری پیوست بین المللی داشته باشد

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: علم و فناوری ما باید همراه با پیوست بین المللی به ویژه برای کشورهایی که با آنها همکاری داریم باشد که یک لایه‌اش بهره گیری از مرزهای علم و دانش و لایه‌های دیگر آن، پیدا کردن بازار برای محصولات فناورانه ما باشد.
آیت الله علیرضا اعرافی
آیت الله علیرضا اعرافی
به گزارش قم نیوز،از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی روز سه شنبه در دیدار حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به جایگاه علم، اظهار کرد: علم باید به گونه ای راهبری شود که نسخه بپیچد و تکیه بر تئوری، نظریه و دانش باشد.

وی افزود: حدود ۲۰ مساله کلان و اصلی در کشور داریم که این مسائل به یک طرح کلان نیاز دارد و شما در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری می توانید از هر دانشگاهی بخواهید که برای این کلان مسائل کشور حرف قابل دفاعی داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: گاهی جناح زدگی مانع می شود که عمق مسائل کاملا روشن شود که باید از آن پرهیز شود.

اعرافی ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته همواره به وزرای علوم مختلف گفته شده که ما در آینده حتماً کرسی و صندلی های خالی در دانشگاه ها خواهیم داشت و می شود از این فرصت برای جذب دانشجوی بین الملل در سطح وسیع اما مهندسی شده استفاده کنیم.

وی افزود: ما به یک بازار بین المللی در منطقه، جنوب شرق آسیا، آفریقا و غیره نیاز داریم.

اعرافی در بخش پایانی سخنان خود به برخی فعالیت های صورت گرفته در مدیریت حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: طراحی درختواره رشته‌ها از کارهای مهم حوزه بوده است و ده ها طرح کلان در این مدت در حوزه اجرایی شده است.

در ابتدای این دیدار حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به بیان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های اجرا شده در این معاونت پرداخت.
https://qomnews.ir/vdci3zaz3t1azu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما