قم نيوز : به مناسبت فرارسیدن سالروز ورود پر خیر و برکت بانوی کرامت به شهر مقدس قم، بازدید از موزه فاطمی در روز جمعه ۶ مهرماه جاری برای عموم بازدید کنندگان رایگان شد.
موزه فاطمی
موزه فاطمی
به گزارش قم نیوز،از روابط عمومی آستان حضرت معصومه(س)، علاقه‌مندان به بازدید از میراث فرهنگی و تاریخی می‌توانند در روز جمعه از ساعت ۹ تا ۱۶ به صورت رایگان از موزه فاطمی به عنوان نخستین موزه رسمی ایران و یکی از غنی ترین موزه های ایران بازدید کنند.

در بقیه روزهای ایام معصومیه از ۷ تا ۲۳ مهر نیز با تخفیف ۵۰ درصد امکان بازدید از موزه فراهم است.

موزه آستان مقدس فاطمی نخستین موزه رسمی ایران است که در سال ۱۳۱۴ تأسیس شده و گنجینه هایی از آثار متعدد باستانی، تاریخی و هنری از ایران، اسلام، شهر مقدس قم و بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در آن به نمایش در آمده است.

این موزه وقفی باسابقه که قدمت و ارزش تاریخی برخی از آثار آن به تصریح کارشناسان داخلی و خارجی حتی در سطح جهانی منحصر به فرد است، با دارا بودن بیش از ۳۰ هزار شیء تاریخی که در حال حاضر امکان نمایش تنها ۱۴۰۰ هزار شیء آن وجود دارد از ۲ تالار تشکیل شده است که تالار عترت با دارا بودن ۱۰ گنجینه میراث فرهنگی دوره اسلامی مربوط به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ائمه اطهار(ع) و تالار عبرت با دارا بودن ۶ گنجینه از آثار تاریخی و باستانی به علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند.
https://qomnews.ir/vdccxsqss2bqss8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما