شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 111109

پیش‌بینی جوی کاهش هفت درجه ای دما در قم

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی قم گفت: میانگین دمای هوا در این استان تا روز یک‌شنبه پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.
پیش‌بینی جوی کاهش هفت درجه ای دما در قم
به گزارش قم نیوز،مهران حیدری افزود: با توجه به نتایج تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی، پدیده غالب امشب وزش باد شدید و گردوخاک خواهد بود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت امشب افزایش ابر در سطح استان رخ خواهد داد؛ سمت ‌باد شرقی و سرعت ان۵ نیز ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

وی ادامه داد: فردا شنبه آسمان قسمتی ابری، به‌تدریج همراه با افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط با گردوخاک و رگبار و رعدوبرق نیز همراه خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: روز یک‌شنبه آسمان نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد؛ شدت بارش در روز یک‌شنبه در استان کمتر از روز شنبه خواهد بود.

وی گفت: بیشینه دما فردا و پس فردا به ترتیب ۲۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه نیز ۱۷ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcaw6n6o49n661.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما