کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خبر داد:

تامین انرژی یک روستا در قم به وسیله انرژی زمین گرمایی

خبرگزاری فارس , 23 آبان 1390 ساعت 16:22

قم نیوز: مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در یکی از روستاهای بخش خلجستان قم از انرژی زمین گرمایی به منظور ایجاد سرمایش و گرمایش استفاده می‌شود.


به گزارش قم نیوز، هوشنگ محمدی امروز با اشاره به به‌کارگیری انرژی نو به منظور تامین انرژی مورد نیاز در جامعه اظهار کرد: استفاده از انرژی زمین گرمایی در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مصرف بهینه و به‌کارگیری سایر انرژی‌ها در بحث تامین سیستم گرمایش و سرمایش جامعه، مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن این موضوع، روستایی به نام جیمزقان از روستاهای توابع دهستان قاهان، بخش خلجستان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: عملیات حفاری انجام شده و تاسیسات مربوطه نصب شده است و قسمت‌هایی با عنوان «جی‌اچ‌پی» ‌یا «پمپ حرارتی زمین گرمایی» تهیه شد.

محمدی بیان کرد: این تشکیلات فراهم و نصب شد و با انجام آزمایش‌های مختلف این نتیجه حاصل شد که استفاده از این انرژی می‌تواند در تامین گرمایش و سرمایش موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت اجرا شده و محیط را در یک دمای متعادل قرار می‌دهد و می‌توان در تابستان به عنوان عاملی برای سرمایش و گرم کردن آب از این سیستم بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به تکمیل طرح مطالعاتی این پروژه گفت: از این روش برای روستاهایی که نسبت به خطوط سراسری و شبکه گاز کشور فاصله دارند و امکان انتقال گاز طبیعی وجود ندارد، استفاده ‌می‌شود.

محمدی با اشاره به استفاده از تلفیقی از انرژی زمین گرمایی و خورشیدی به منظور تامین انرژی‌های مورد نیاز اضافه کرد: با استفاده از این نوع انرژی‌ها، انرژی‌های مورد نیاز تامین شده و نتایج مطلوبی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 1612

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1612/تامین-انرژی-یک-روستا-قم-وسیله-زمین-گرمایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir