دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 1612
مدیرعامل شرکت گاز استان قم خبر داد:

تامین انرژی یک روستا در قم به وسیله انرژی زمین گرمایی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در یکی از روستاهای بخش خلجستان قم از انرژی زمین گرمایی به منظور ایجاد سرمایش و گرمایش استفاده می‌شود.
تامین انرژی یک روستا در قم به وسیله انرژی زمین گرمایی
به گزارش قم نیوز، هوشنگ محمدی امروز با اشاره به به‌کارگیری انرژی نو به منظور تامین انرژی مورد نیاز در جامعه اظهار کرد: استفاده از انرژی زمین گرمایی در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مصرف بهینه و به‌کارگیری سایر انرژی‌ها در بحث تامین سیستم گرمایش و سرمایش جامعه، مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن این موضوع، روستایی به نام جیمزقان از روستاهای توابع دهستان قاهان، بخش خلجستان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: عملیات حفاری انجام شده و تاسیسات مربوطه نصب شده است و قسمت‌هایی با عنوان «جی‌اچ‌پی» ‌یا «پمپ حرارتی زمین گرمایی» تهیه شد.

محمدی بیان کرد: این تشکیلات فراهم و نصب شد و با انجام آزمایش‌های مختلف این نتیجه حاصل شد که استفاده از این انرژی می‌تواند در تامین گرمایش و سرمایش موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت اجرا شده و محیط را در یک دمای متعادل قرار می‌دهد و می‌توان در تابستان به عنوان عاملی برای سرمایش و گرم کردن آب از این سیستم بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به تکمیل طرح مطالعاتی این پروژه گفت: از این روش برای روستاهایی که نسبت به خطوط سراسری و شبکه گاز کشور فاصله دارند و امکان انتقال گاز طبیعی وجود ندارد، استفاده ‌می‌شود.

محمدی با اشاره به استفاده از تلفیقی از انرژی زمین گرمایی و خورشیدی به منظور تامین انرژی‌های مورد نیاز اضافه کرد: با استفاده از این نوع انرژی‌ها، انرژی‌های مورد نیاز تامین شده و نتایج مطلوبی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.8b8urhb05iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما