قم نيوز : امام جمعه قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همبستگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.
آیت‌الله سید محمد سعیدی
آیت‌الله سید محمد سعیدی
به گزارش قم نیوز،، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم همچنین افزود: دفاع مقدس برغم سختی‌ها و آسیب‌هایی که داشت، مملو از درس و عبرت و عزت و صبر و مقاومت است و استقلال کشور نیز در این دوران تضمین شد.

خطیب جمعه قم یادآور شد: دوران دفاع مقدس نه تنها کشور را از آسیب‌ها حفظ کرد، بلکه کشور دوست و برادر عراق و اعتباب مقدس را هم از چنگال حزب بعث کافر و حامیان‌ آنان نجات داد.

عضو خبرگان رهبری همچنین تاکید کرد: دفاع مقدس و پیام‌های نظام‌اسلامی به چنان الگویی تبدیل شده که نیروی مقاومت در منطقه لرزه بر اندام رژیم غاصب صهیونیستی انداخته است‌، به گونه‌ای که کار این رژیم به عملیات جنون‌آمیز کشیده شده‌است.

آیت‌الله سعیدی گفت: به یاری خداوند در زمانی نه چندان دور شاهد سقوط آن رژیم جنایت‌کار و نجات مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.

امام جمعه قم در ادامه سخنان اظهار کرد: خانواده‌ها، مدرسه‌ها، مسجدها، هیات‌های مذهبی و رسانه‌ها به طور فراوان، مستدل، شیرین و درس‌آموز از دفاع مقدس یاد کنند و جوانانی که در جریان این حماسه بزرگ نبودند را در جریان قرار دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) در بخش دیگری سخنان با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: روحیه دینی، ایمان مذهبی، عفاف و پوشش‌ اسلامی همچنین تعهد به انقلاب اسلامی باید در دوران تحصیل در نوجوانان و جوانان تقویت شود.

وی با بیان اینکه این اقدام باید پیش از آنکه دشمنان فرهنگی، نسل جوان را تحت تاثیر فرهنگ مبتذل قرار دهند، صورت بگیرد گفت: جوانان حرف و سخن والدین و آموزگاران خود را بیشتر می‌پذیرند.

امام جمعه قم همچنین لزوم تشویق فرزندان به علم‌آموزی و حرفه‌اندوزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: والدین اگر نقد و انتقادی در این مورد دارند، جلوی بچه‌ها مطرح نکنند بلکه به معلمان و مسئولان منتقل کنند.

وی همچنین بالابردن قدرت تحمل کودکان و نوجوانان برای مواجه با مشکل‌ها را ضروری عنوان کرد و بیان داشت: باید در محیط جامعه بتوانند با مسائل برخورد منطقی داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر آشنایی جوانان و نوجوانان با الگوهای رفتاری مطلوب افزود: این کار باید قبل از آنکه دشمنان برای جوانان الگوپردازی کنند، انجام شود.

وی خطاب به معلمان و استادان بیان کرد: برای آنکه فرزندان و شاگردان‌ شما در آینده، شخصیت‌های ممتازی باشند، و به درد جامعه بخورند از هرگونه تنبیه نابه‌جا و تحقیر آنها خودداری کنید.

امام جمعه قم در پایان سخنان خود از دانش‌آموزان خدمتگزار به نمازجمعه که هر هفته در قالب قرارگاه دانش‌آموزی نمازجمعه خدمتگزاری می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.
https://qomnews.ir/vdcjavev8uqevyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما