پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 111066
مدیر آموزش دانشگاه قم:

۲ هزار و ۸۱۰ دانشجو در دانشگاه قم پذیرش می‌شوند

قم نيوز : مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم گفت: این دانشگاه در مقطع کارشناسی ظرفیت پذیرش یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ دانشکده، در کارشناسی ارشد یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجو در هشت دانشکده و در مقطع دکتری پس از انجام مصاحبه‌های علمی ظرفیت پذیرش تعداد ۱۱۰ دانشجو را دارد.
دانشگاه قم
دانشگاه قم
به گزارش قم نیوز،محمود محمودی روز پنجشنبه بیان داشت: دانشگاه قم برای سال تحصیلی پیش‌رو نیز همانند سال‌های قبل ظرفیت پذیرش خود در سه‌مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در موقع مقرر به سازمان سنجش اعلام کرد و پس از برگزاری آزمون‌ها و اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان، اکنون در حال ثبت نام و پذیرش دانشجویان است.

وی افزود: در دانشگاه قم برای رفاه حال پذیرفته‌شدگان همه مراحل ثبت نام دانشجویان به صورت غیرحضوری در حال انجام است؛ همچنین با توجه به تاخیر به وجود آمده در اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی، ما در هفته دوم یا سوم مهرماه پذیرای دانشجویان این مقطع هستیم.

وی با اشاره به اینکه همه پیش‌بینی‌های لازم برای استقبال از دانشجویان جدیدالورود انجام شده‌است، گفت: دانشگاه قم از امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تحصیل دانشجویان برخوردار است و آنان طی دوران تحصیل از امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی نیز برخوردار خواهند بود.

گفتنی است مسئولان دانشگاه قم تاکید دارند از آنجایی که قم شهری بین‌المللی است و تعداد قابل توجهی از افراد با ملیت‌های مختلف در آن ساکن هستند، دانشگاه قم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور که رکن ماندگار دیپلماسی عمومی است تمام توان خود را به‌کار گرفته‌است.

دانشگاه قم دارای هشت دانشکده، هشت مرکز پژوهشی و فناوری، ۴۱ گروه آموزشی، ۱۴۰ رشته تحصیلی و مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی و پردیس بین الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به‌تحصیل هستند که حدود نیمی از این تعداد را بانوان فرهیخته پردیس خواهران و صدها نفر را دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای مختلف جهان تشکیل می‌دهند.

نزدیک به ۳۰۰ عضو هیات علمی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در مراتب گوناگون علمی در دانشگاه قم حضور دارند که برخی از ایشان جز نخبگان ملی محسوب می‌شوند.

 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdccesqse2bqsx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما