قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث از انتشار کتاب «سر دلبری» به همت سازمان چاپ و نشر دارالحدیث خبر داد.
به گزارش قم نیوز، حجتالاسلام محمدتقی سبحانینیا امروز با اشاره به کتاب سر دلبری اظهار کرد: این کتاب پژوهشی پیرامون راهکارهای کسب محبوبیت بوده که درباره انواع جذابیتها، اهمیت روابط بین فردی، محبوبیت، مهارتهای رفتاری و برخی عوامل دیگر مانند ایمان، عمل صالح و خواست و اراده خداست.
وی خاطرنشان کرد: محبوبیت یکی از خواستههای فطری آدمی است که هر فرد در راستای رفع نیازهای خود و افزایش لذت از زندگی به آن توجه میکند؛ با جستوجو در بین متون دینی میتوان به مولفههای کسب موفقیت در جامعه آگاه شد.
معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث با اشاره به فهرست مطالب کتاب سر دلبری گفت: مباحثی در زمینه جذابیتهای ظاهری مانند پاکیزگی، آراستگی، مهارتهای اخلاقی، فروتنی، خوشگمانی، بخشندگی، وفاداری و بردباری در این کتاب ارائه شده است.
وی مهارتهای رفتاری، گشادهرویی، خیرخواهی، ابراز دوستی و محبت و هدیه دادن، ایمان و عمل صالح را از عناوین دیگر ذکر کرد که در این کتاب مطرح شده است و عنوان داشت: تاثیر شگرف احترام نسبت به همنوعان در ایجاد الفت و صمیمت سبب شده تا بیشتر توصیههای معصومان به منظور رعایت این اصل باشد، زیرا این رفتار؛ محبت شنونده را در دل گوینده بیشتر میکند و در مقابل بیتوجهی به سخن متکلم میوه تنفر و انزجار در دل گوینده میکارد.
وی ادامه داد: به همین دلیل مشاهده میشود حتی کودکان به این مسئله حساس هستند و بیتوجهی به سخنانشان را بر نمیتابند.
معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث خاطرنشان کرد: در این کتاب با استفاده از آموزههای حدیثی راهکارهای کسب محبوبیت ارائه شده است.
کتاب «سر دلبری» در 112 صفحه، هزار نسخه و بهای 3 هزار تومان به همت سازمان چاپ و نشر دارالحدیث چاپ شده است.