کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس همایش ملی فقه هسته‌ای:

فتوای رهبر معظم انقلاب درباره عدم کاربرد سلاح‌های هسته‌ای خط شکن است

خبرگزاری تسنیم , 1 اسفند 1392 ساعت 16:11

قم نيوز: رئیس همایش ملی فقه هسته‌ای گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب درباره تحریم، انباشت و کاردبرد سلاح‌های هسته‌ای یک فتوای خط شکن و اتفاقی باارزش از لحاظ فقهی، علمی، حقوقی و سیاسی بود.


به گزارش قم نيوز، آیت الله علی اکبر رشاد در دومین روز همایش ملی فقه هسته‌ای که صبح امروز در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با تکریم یاد و نام شهدای دانشمند هسته‌ای اظهار کرد: فتوای رهبر معظم انقلاب درباره تحریم، انباشت و کاردبرد سلاح‌های هسته‌ای یک فتوای خط شکن و اتفاقی باارزش از لحاظ فقهی، علمی، حقوقی و سیاسی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مباحث مبنایی این فتوا افزود: با صدور این فتوا کارآمدی و زمان آگاهی فقه را نشان داد، این فتوا نظر بسیاری از فضلا را در این باره معطوف به خود کرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: مخالفت درباره منع بهره گیری از سلاح‌های کشتار جمعی در این فتوا برخاسته از مبانی هستی‌شناختی، انسان‌شناختی، اخلاقی و فقهی است.

رئیس همایش ملی فقه هسته‌ای با اشاره به مبانی ممنوعیت سلاح‌های غیرمتعارف خاطرنشان کرد: هر آنچه که برهم زننده نظم و توازن عالم را مخدوش سازد ممنوع است.

وی با بیان اینکه اصالت سود برهمه جای دنیا حاکم است اما در فرهنگ دینی اصالت فضیلت مطرح است، گفت: در چارچوب اعتقادات دینی ما هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما در فرهنگ لیبرالی و اومانیستی سود مدنظر و هدف است ولو تولید سلاح‌های کشتار جمعی باشد.

آیت الله رشاد به اصل تقدم اخلاق بر احکام اشاره کرد و افزود: سلاح‌های کشتار جمعی سلاح نیست بلکه ابزار اهلاک و جنگ است چرا که با وجود استفاده از سلاح‌های اتمی جایی برای جنگ یا صلح باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/ 126


کد مطلب: 19636

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19636/فتوای-رهبر-معظم-انقلاب-درباره-عدم-کاربرد-سلاح-های-هسته-ای-خط-شکن

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir