پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 19636
رئیس همایش ملی فقه هسته‌ای:

فتوای رهبر معظم انقلاب درباره عدم کاربرد سلاح‌های هسته‌ای خط شکن است

قم نيوز : قم نيوز: رئیس همایش ملی فقه هسته‌ای گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب درباره تحریم، انباشت و کاردبرد سلاح‌های هسته‌ای یک فتوای خط شکن و اتفاقی باارزش از لحاظ فقهی، علمی، حقوقی و سیاسی بود.
فتوای رهبر معظم انقلاب درباره عدم کاربرد سلاح‌های هسته‌ای خط شکن است
به گزارش قم نيوز، آیت الله علی اکبر رشاد در دومین روز همایش ملی فقه هسته‌ای که صبح امروز در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با تکریم یاد و نام شهدای دانشمند هسته‌ای اظهار کرد: فتوای رهبر معظم انقلاب درباره تحریم، انباشت و کاردبرد سلاح‌های هسته‌ای یک فتوای خط شکن و اتفاقی باارزش از لحاظ فقهی، علمی، حقوقی و سیاسی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مباحث مبنایی این فتوا افزود: با صدور این فتوا کارآمدی و زمان آگاهی فقه را نشان داد، این فتوا نظر بسیاری از فضلا را در این باره معطوف به خود کرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: مخالفت درباره منع بهره گیری از سلاح‌های کشتار جمعی در این فتوا برخاسته از مبانی هستی‌شناختی، انسان‌شناختی، اخلاقی و فقهی است.

رئیس همایش ملی فقه هسته‌ای با اشاره به مبانی ممنوعیت سلاح‌های غیرمتعارف خاطرنشان کرد: هر آنچه که برهم زننده نظم و توازن عالم را مخدوش سازد ممنوع است.

وی با بیان اینکه اصالت سود برهمه جای دنیا حاکم است اما در فرهنگ دینی اصالت فضیلت مطرح است، گفت: در چارچوب اعتقادات دینی ما هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما در فرهنگ لیبرالی و اومانیستی سود مدنظر و هدف است ولو تولید سلاح‌های کشتار جمعی باشد.

آیت الله رشاد به اصل تقدم اخلاق بر احکام اشاره کرد و افزود: سلاح‌های کشتار جمعی سلاح نیست بلکه ابزار اهلاک و جنگ است چرا که با وجود استفاده از سلاح‌های اتمی جایی برای جنگ یا صلح باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcepp8z.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما