قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه چاپخانهداران استان قم با بیان اینکه 80 درصد فعالیت کانونهای تبلیغاتی قم با چاپ مرتبط است، گفت: فعالیت کانونهای تبلیغاتی از چاپخانه سختتر است.
به گزارش قم نیوز، جهانگیر رضایی در نشست هماندیشی اعضای کانونهای آگهی تبلیغاتی استان قم که بعد از ظهر پنجشنبه با حضور مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با بیان این که ۸۰ درصد فعالیت کانونهای تبلیغاتی با چاپ مرتبط است، ابراز داشت: تلاش کردیم تبلیغات در استان قم کارشناسی باشد و لازم است، از فعالیت غیرقانونی برخی کانونها که اخلال ایجاد میکنند جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: ساماندهی کانونهای تبلیغاتی باید صورت گیرد و برای این عمل طبق قانون نیاز است کانونهای تبلیغاتی پروانه کسب داشته باشند در حالی که بسیاری از مسئولان از گرفتن پروانه پرهیز میکنند.
رئیس اتحادیه چاپخانهداران استان قم با بیان این که فعالیت کانونهای تبلیغاتی از چاپخانه سختتر است، افزود: تداخل شغلی در همه جا وجود دارد و اگر ارشاد در این مورد وارد شود کارها آسانتر پیش میرود.
وی با اشاره به این مطلب که تصمیمات این اتحادیه در حوزه صنعت چاپ حرف اول را در کشور میزند، بیان کرد: امید داریم با همکاری مناسبی که با معاونت مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم داریم، بتوانیم در پیشرفت و حمایت کانونهای استان قدمی بزرگ برداریم.
رضایی تاکید کرد: لازم است مشکلات مالیات بر ارزش افزوده توسط مسئولان کانونهای تبلیغاتی جدی گرفته شود و پیگیر آن باشند.
لزوم پیگیری مالیات ارزش افزوده
مسئول انجمن صنفی کانونهای تبلیغاتی استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: با ارائه نامه مکتوب از مصوبات کانونهای تبلیغاتی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشی از فعالیتهای کانونها از مالیات معاف شد.
مجتبی قانونی بیان داشت: قرار است برای رفع برخی مشکلات آئین نامه جدید کانونهای تبلیغاتی تصویب شود و هفته آینده اعضای هیئت رئیسه آن انتخاب خواهد شد.
مسئول انجمن صنفی کانونهای تبلیغاتی استان قم با بیان این که پروانه کسب تکلیف قانونی است که مجلس آن را تصویب کرده، عنوان کرد: برای مالیات باید مسئولان کانونها آن را پیگیری کنند و لازم است در دفاتر ثبت در کانونها موجود باشد در صورت نیاز اظهارنامه ارائه شود.
وی افزود: برگزاری سه دوره کلاسهای بازاریابی پیشرفته، برگزاری حدود ۲۰ جلسه با مسئولان کانونهای تبلیغاتی، برگزاری دورههای شخصیت شناسی، تبلیغات مدرن، شیوههای نوین ارتباط با مشتری، ارائه جزوه کمپین از جمله فعالیتهای ما بوده است. انتهای پیام/126