سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 19916
آیت الله مکارم شیرازی

روزی که آمریکایی‌ها با صدای اذان از خواب بیدار شوند نزدیک است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت:یکی از رجال سیاسی آمریکا گفته است ما منتظر روزی هستیم که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار شوند و این نشان دهنده نفوذ اسلام در کشورهای غربی است و این روز نیز نزدیک است.
روزی که آمریکایی‌ها با صدای اذان از خواب بیدار شوند نزدیک است
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز که در دیدار با هیئتی از علمای اندونزی به ریاست کیائی لطفی حکیم ظهیر الدین سخن می‌گفت با اشاره به اینکه از این دیدار بسیار خوشحال هستم اظهار کرد: برای موفقت و سربلندی شما عزیزان در کشور‌هایتان آروز موفقیت می‌کنم.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: اندونزی بزرگ‌ترین کشور اسلامی است که ما به آن افتخار می‌کنیم و مسلمانانی دارد که در اسلام بسیار قوی و ثابت قدم هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فاصله مکانی ما با کشور اندونزی بسیار زیاد است عنوان کرد: ارادت قبلی بسیار زیادی بین این دو کشور وجود دارد و امیدواریم این نزدیکی و بازدید‌ها و زیارت‌ها روز به روز افزایش پیدا کند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر ما از هم دور باشیم دشمنان تحریک می‌شود که به دین اسلام حمله کند و در صورت نزدیکی بین ملت‌های مسلمان می‌توان به مقابله با کشورهای غربی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اسلام در حال پیشرفت بین کشور‌ها است تصریح کرد: یکی از رجال سیاسی آمریکا گفته است ما منتظر روزی هستیم که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار شوند و این نشان دهنده نفوذ اسلام در کشورهای غربی است و این روز نیز نزدیک است.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه قرآن کریم در بین کشروهای غربی با استقال بسیار زیادی روبه رو شده است عنوان کرد: ما باید از این فرصت به وجود آمده کمال استفاده را ببریم و این تنها در صورتی امکان پذیر است که ما باید با یکدیگر متحد شویم.

استاد حوزه علمیه قم موضوع اتحاد بین کشورهای اسلامی را مهم تلقی کرد و خاطر نشان کرد: ما وقتی به زیارت خانه خدا می‌رویم همه مسلمان‌ها با هم طواف می کنند و این نشاتن دهنده جهات مشترک بین مسلمانان است و این موضوع باید ارزش گذاری شود زیرا حج یکی از مهم‌ترین مواردی است که در اسلام سبب اتحاد مسلمانان می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان از اتحاد مسلمانان می‌ترسند و در صدد هستند تخم نفاق را در بین مسلمانان ایجاد کنند که این موضوع باید مورد توجه همه گان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در مصر و سوریه بین مسلمانان به جان یکدیگر افتاده‌اند تصریح کرد: باید این موارد مورد بررسی قرار گیرد و مسلمانان با اتحاد و همدلی بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و کدورت‌ها را کنار بگذارند.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: تکفیری‌ها با کارهای ضد اسلامی آبروی اسلام و مسلمین را به خطر انداخته‌اند تا جهانیان بدانند این خشونت‌ها در اسلام جایگاهی ندارد و این‌ها یک گروه منحرف هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه ۵۰ هزار نفر در آن تحصیل می‌کنند عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ کشور جهان در قم در حال تصحیل هستند و امیدواریم این مبادلات علمی بین کشور‌ها و علی الخصوص کشور اندونزی افزایش پیدا کند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: امیدوارم در کشور خود در حوزه تبلیغ اسلام موفق باشید زیرا این موضوع برای کشورهای مسلمان نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcfv1dy.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما