کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

401 حادثه ترافیکی در قم بوقوع پیوست

خبرگزاری تسنیم , 10 اسفند 1392 ساعت 19:30

قم نيوز: معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم از وقوع 401 حادثه ترافیکی در این استان طی هفته گذشته خبر داد.


به گزارش قم نيوز، مهدی فراهانی بیان کرد: طی هفته گذشته در استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ قم صورت گرفته که منجر به انجام هزار و ۵۶ مورد ماموريت شهری و جاده‎ای شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ماموریت انجام شده ۴۰۱ حادثه مربوط به حوادث ترافیکی بوده که در مجموع ۴۶۱ نفر در این حوادث آسیب دیدند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران طی هفته گذشته ۲۴۰ مورد بوده که ۲۸۵ نفر از مجروحان مربوط به حوادث ترافیکی بودند.

وی درخواست کرد: شهروندان در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند.

فراهانی ادامه داد: همچنین برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار، در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنند و در صحنه حادثه حتی المقدور مصدوم را جز در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده مثل انفجار یا سقوط جابجا نکنند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه کرد: همچنین از ازدحام در محل حادثه خودداری کرده و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند و مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارند.
انتهاي پيام/126


کد مطلب: 20060

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/20060/401-حادثه-ترافیکی-قم-بوقوع-پیوست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir