قم نيوز : قم نيوز:عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و قرآن بیان کرد: تلویزیون از موثرترین ناشران فرهنگ کشور است که باید مسئولین هر دو امر فرهنگ و اقتصاد مقاومتی را در برنامه های رسانه ای بگنجانند.
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد رضا یزدانی مقدم ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به شعار سال ۹۳ گفت: اصل این سخن مهم است که بر اقتصاد مقاومتی و درون زا تکیه و تاکید شود و بر منابع داخلی و توان نیروهای جوان اعتماد و تکیه کرد.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی بود که امروزه مقام معظم رهبری بر این اصل مهم تاکید دارند و طی چند سال اخیر تکیه اقتصاد کشور بر منابع و درآمدهای نفتی می شود تا نیروهای جوان و سرمایه های موجود در کشور.
یزدانی مقدم در ادامه عنوان کرد: فرمایشات و سخنان مقام معظم رهبری بازتاب ایده ها و آرمان های و دغدغه های مردمی است و باید برای تحقق شعارهای ایشان تلاش کرد و مسائل و دغدغه های موجود را تبیین، حمایت و پشتیبانی کرد تا به این سخنان شایسته و اهداف موجود دست یافت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم شعار سال اصل فرهنگ است که در تمام زندگی و رفتار آدمی نمود دارد و رسانه ملی یکی از بهترین موقعیت نمایش فرهنگ کشور است که مسئولین باید به این نکته توجه لازم شود.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و قرآن تصریح کرد: برنامه های تلویزیونی از موثرترین ناشران فرهنگ کشور است که باید مسئولین صدا و سیمای کشور بر واژگان و الفاظ توجه داشته باشند تا از اصطلاحات و کلمات بیگانه استفاده نشود فرهنگ کشور به نحو مطلوب فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در ایران و سراسر جهان نشر داده شود.
یزدانی مقدم ادامه داد: مولا علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر تاکید داشتند که هیچ اجتماعی پاک نمی شود تا زمانی که حق خود را بدون لکنت زبان از دشمن نگیرد و در فرهنگ خود باید به این نکته توجه کنیم و به راحتی سخن گفته و فرهنگ کشوری اسلامی را در جهان منتشر کنیم.
وی افزود: همان طور که آلودگی در شهرهای بزرگ و اکثر استان های بر مرگ و میر انسان ها تاثیر دارد فرهنگ نیز بر تمام ابعاد زندگی ما تاثیر دارد و مثلا برای رفع این آلودگی باید فرهنگ استفاده از بنزین های استاندارد رواج یابد و جامعه ای مطلوب و با طهارت داشته باشیم و این مهم را در فرهنگ و اقتصاد کشور رعایت کنیم. انتهاي پيام/126