سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 21871

نیروی انتظامی به دنبال ترویج فرهنگ مشارکت در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم بر ضرورت ترویج فرهنگ مشارکت با همراهی آحاد مردم در جامعه تاکید کرد.
نیروی انتظامی به دنبال ترویج فرهنگ مشارکت در جامعه
به گزارش قم نیوز، سردار ˈکاظم مجتباییˈ روز سه شنبه در جلسه تعاملی با اصحاب رسانه استان قم، شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ را مورد اشاره قرار داد و افزود: ترویج فرهنگ مشارکتی و قانونمداری در جامعه

از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: فرهنگ، سنگ بنای تحولات اجتماعی است و اگر فرهنگ در جامعه درست بشود بسیاری از کارها نیز تحت تاثیر فرهنگ، اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دستوری، زودگذر بوده اما فرهنگ مشارکتی در جامعه ماندگار خواهد شد گفت: فرهنگ باید بر اعتقادات و باورها تکیه داشته باشد و درست شدن فرهنگ در جامعه با ساماندهی روابط اجتماعی و قانونمداری مردم همراه خواهد شد.

مجتبایی با اشاره به اینکه دستگاه های فرهنگی باید تلاش کنند تا لایه های زیرین فرهنگ که همان، اعتقادات، باورها و ارزش ها است را اصلاح کنند افزود: اصلاح لایه های بالایی فرهنگ که همان نمادها، آداب و رفتارهای اجتماعی می باشد، خوب است، اما اگر این لایه های بالایی به لایه های زیرین متصل نشود، این فرهنگ، زودگذر خواهد بود و تاثیری در جامعه ندارد.

وی ضمن تاکید بر تلاش پلیس برای تحقق شعار امسال و پشتیبانی از سازمان های فرهنگی و اقتصادی در این زمینه گفت: فرهنگ و امنیت پایدار نیز باید به صورت مشارکتی باشد.

فرمانده انتظامی قم در ادامه گفت: طبق آمار، نظرسنجی ها و پایش های صورت گرفته، اولویت های اصلی ما رسیدگی به مباحثی چون ترافیک، مواد مخدر، سرقت و مسائل اخلاقی است که درسال جدید دنبال می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcizvar.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما